Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Agenda 2030 jest drogowskazem dla biznesu

Autor: PAP
10-06-2017 12:05
Agenda 2030 jest drogowskazem dla biznesu
Fot. Shutterstock

Agenda 2030 jest drogowskazem dla biznesu, pokazuje gdzie w przyszłości będą kluczowe rynki wzrostu ­- powiedziała w rozmowie z PAP Irena Pichola z Deloitte. Dodała, że z tej perspektywy można mówić o biznesie, który uwzględnia cele społeczne i jednocześnie działa dla zysku.

Agenda 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, z którą powiązana jest rządowa Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, jest deklaracją Organizacji Narodów Zjednoczonych podpisaną w 2015 r. Polska podpisała ją wraz ze 192 państwami członkowskimi ONZ i tym samym zadeklarowała ich realizację.
Agenda skupia się na trzech dużych obszarach - gospodarczym, środowiskowym i społecznym. Zawiera 17 celów i 169 zadań. Cele te to m.in: wyeliminowanie ubóstwa i głodu, dobre zdrowie i jakość życia, dobra jakość edukacji, czysta i dostępna energia, wzrost gospodarczy i godna praca, innowacyjność, mniej nierówności, zrównoważone miasta i społeczności, odpowiedzialna produkcja i konsumpcja, działania z dziedziny klimatu.

Według rozmówczyni PAP Agenda 2030 jest przewodnikiem, gdzie powinny się koncentrować wysiłki rozwojowe kraju. Są one też przewodnikiem dla biznesu, gdzie i w jaki sposób lokować inwestycje, rozwijać produkty, usługi i w jaki sposób osiągać sukces.

"Mówiąc o celach rozwojowych dla gospodarek, dla krajów, nie sposób nie ująć w tym kluczowej roli przedsiębiorstw. Biznesu, który potrafi być efektywny. Biznesu, który wyznaczając sobie cele dąży do tego, żeby je osiągnąć. Biznesu, który jeśli zobaczy zysk - pójdzie za nim" - oceniła Irena Pichola, partner w firmie Deloitte, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Europie Centralnej.

Dodała, że ważne jest, by zainspirować przedsiębiorców, aby włączyli się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. "Aby w obszarach związanych ze zrównoważonym rozwojem, wyzwaniami, które nas czekają w związku ze starzejącym się społeczeństwem, cyfryzacją, pewnymi obszarami ryzyk środowiskowych czy społecznych, biznes zobaczył zysk. Ale zysk rozumiany jako zysk zarówno dla otoczenia i społeczeństwa, jak i samego siebie" - wyjaśniła Pichola.

Jej zdaniem, tylko wtedy działania te będą nakierowane na długofalowy cel. "Na efekt, który - jak wierzę - przyjdzie tym szybciej, im szybciej biznes ze swoim bardziej konkretnym, mierzalnym podejściem zaangażuje się do współpracy, a jednocześnie pomoże innym osiągnąć cele".

Pichola zwróciła uwagę, że wyzwania, które definiuje Agenda 2030 są tymi, które jako kraj musimy realizować. "Nasz dalszy rozwój, gdy nie zadbamy o ludzi biednych, o środowisko, które nas otacza, o wyczerpywalne zasoby, nie będzie stabilny i możliwy. Stąd też rozwiązania, technologie, innowacje, które będą uwzględniały inkluzywny rozwój społeczny i środowiskowy będą się wkrótce cieszyły ogromnym popytem".

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 543 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP