PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Agora z zyskiem w II kw.

Autor: PAP
11-08-2017 09:30
Agora z zyskiem w II kw.
Fot. Shutterstock

Grupa Agora odnotowała w drugim kwartale 2017 roku 31,4 mln zł zysku EBITDA wobec 22,9 mln zł rok temu - podała spółka w raporcie. Wynik był o 19 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 26,3 mln zł zysku. Przychody Agory osiągnęły 282,7 mln zł, spadając o 4,6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Analitycy spodziewali się 285,8 mln zł przychodów.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Agory wyniósł w drugim kwartale 0,4 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał wypracowanie przez spółkę straty netto na poziomie 0,9 mln zł. W drugim kwartale 2016 roku strata netto sięgnęła 5,1 mln zł.
Grupa odnotowała spadki przychodów w ujęciu rok do roku ze sprzedaży usług reklamowych (o 5,9 proc. do 141,6 mln zł) oraz sprzedaży usług poligraficznych (o 22 proc. do 30,9 mln zł). Wzrosty przychodów miały miejsce w sprzedaży biletów do kin (o 39,7 proc. do 43,6 mln zł), sprzedaży barowej w kinach (o 36,7 proc. do 17,5 mln zł) i sprzedaży wydawnictw (o 0,6 proc. do 34,4 mln zł).

Koszty operacyjne grupy w drugim kwartale spadły o 7,2 proc. do 276 mln zł. Koszty usług obcych spadły o 5,7 proc. do 99,5 mln zł, a koszty wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych były niższe o 0,9 proc. do 80,5 mln zł. Zużycie materiałów i energii oraz wartość sprzedanych towarów spadła o 17,2 proc. do 46,6 mln zł.

Według danych Agory w drugim kwartale 2017 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 2,3 mld zł i wzrosła o niespełna 0,5 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2016 r. Najsilniejszy wzrost miał miejsce w reklamie kinowej (9,5 proc.) i internetowej (7 proc.), a spadki w dziennikach (20 proc.) i czasopismach (10 proc.). Wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 1 proc., na reklamę zewnętrzną pozostały bez zmian, a reklamę radiową zniżkowały o 0,5 proc.

"Po analizie dostępnych danych rynkowych spółka postanowiła nie zmieniać na tym etapie szacunków dotyczących wydatków na reklamę w Polsce i podtrzymuje swój szacunek wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w 2017 r. w przedziale od 1 do 3 proc." - napisano w raporcie.

Agora podała, że liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w drugim kwartale 2017 r. wzrosła o 33,4 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2016 r. i wyniosła blisko 11,2 mln biletów. Frekwencja w kinach Helios wzrosła o 35 proc. do 2,3 mln.

W drugim kwartale 2017 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o 10,4 proc. Największe spadki miały miejsce w segmencie dzienników regionalnych. Średnie rozpowszechnianie płatne Gazety Wyborczej wyniosło 128 tys. egzemplarzy i zmniejszyło się o 20,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

AGORA SA [AGO]

kurs:

13.90 PLN 0.25 (1.83%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 694 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 122 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.