Procter & Gamble wprowadza proekologiczną rewolucję. Do 2030 roku wszystkie produkty tej marki m.in. Always, Ariel, Head & Shoulders, Pantene, Pampers, Pantene, Tide czy Gillette kupimy w opakowaniach w 100 procentach nadających się do recyklingu lub nadających się do powtórnego użycia. Kilka dni temu podobny ruch wykonało Nestlé.
- Procter & Gamble zrewidowała dotychczasową Strategię Zrównoważonego Rozwoju 2020 i ogłosiła nowe cele.
- M.in. do 2030 roku dla wszystkich swoich 20 marek planuje wprowadzać opakowania w 100 proc. przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania.
- W praktyce oznacza to, że żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad.
- - Nowe cele mają inspirować i stwarzać firmie oraz konsumentom warunki do pozytywnego oddziaływania na środowisko naturalne i społeczeństwo - mówią jej przedstawiciele.
- Warto przypomnieć, że również Nestlé ogłosiło taki plan. Termin realizacji wyznaczyło na 2025 rok.
- Wierzymy, że P&G może stać się motorem dobrych zmian i siłą napędową rozwoju. Z jeszcze większą świadomością chcemy służyć naszym konsumentom i pomóc im odpowiedzialnie korzystać z naszych produktów - mówi David Taylor, CEO Procter & Gamble. Jak dodaje, konsumenci oczekują, że marki, które cieszą się ich zaufaniem, zapewnią im nie tylko najlepszą skuteczność działania, ale także przyczynią się do rozwiązywania stojących przed światem problemów i wyzwań.
Dotychczas firmie udało się zrealizować większość celów zrównoważonego rozwoju, jakie planowała osiągnąć do 2020 r., to m.in.:
- w obszarze klimatu - redukcja bezwzględnej emisji gazów cieplarnianych o 16 proc. od 2010 r.
- w obszarze zasobów wodnych - o 27 proc. niższe zużycie wody w zakładach produkcyjnych od 2010 r.
- w obszarze odpadów - w ponad 80 proc. fabryk osiągnęło zerowy poziom odpadów przemysłowych, które trafiają na wysypiska.
Na tym nie koniec. Przykładowo produkty pod marką marka Tide purclean zawierają bioskładniki, a Head&Shoulders do produkcji opakowań wykorzystuje plastikowe odpady zbierane z plaż. Firma uznała, że nadszedł czas na zweryfikowanie ostatnich założeń. Efektem jest Strategia Zrównoważonego Rozwoju 2030 Procter & Gamble, w której działania proekologiczne zostały podzielone na cztery grupy:
1. Marki:wszystkie 20 wiodących marek P&G do tego czasu zamieni opakowania na takie, które są w 100 proc. przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Dodatkowo P&G chce zapewnić przejrzystość w zakresie składników produktów wszystkich marek w swoim portfolio.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Always, Arial, Pampers, Gillette. P&G zmienia opakowania wszystkich swoich produktów