Always, Arial, Pampers, Gillette. P&G zmienia opakowania wszystkich swoich produktów

Always, Arial, Pampers, Gillette. P&G zmienia opakowania wszystkich swoich produktów
Fot. Adobe Stock/PTWP. Data dodania: 20 września 2022

Procter & Gamble wprowadza proekologiczną rewolucję. Do 2030 roku wszystkie produkty tej marki m.in. Always, Ariel, Head & Shoulders, Pantene, Pampers, Pantene, Tide czy Gillette kupimy w opakowaniach w 100 procentach nadających się do recyklingu lub nadających się do powtórnego użycia. Kilka dni temu podobny ruch wykonało Nestlé.

  • Procter & Gamble zrewidowała dotychczasową Strategię Zrównoważonego Rozwoju 2020 i ogłosiła nowe cele.
  • M.in. do 2030 roku dla wszystkich swoich 20 marek planuje wprowadzać opakowania w 100 proc. przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania. 
  • W praktyce oznacza to, że żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad. 
  • - Nowe cele mają inspirować i stwarzać firmie oraz konsumentom warunki do pozytywnego oddziaływania na środowisko naturalne i społeczeństwo - mówią jej przedstawiciele. 
  • Warto przypomnieć, że również Nestlé ogłosiło taki plan. Termin realizacji wyznaczyło na 2025 rok. 

- Wierzymy, że P&G może stać się motorem dobrych zmian i siłą napędową rozwoju. Z jeszcze większą świadomością chcemy służyć naszym konsumentom i pomóc im odpowiedzialnie korzystać z naszych produktów - mówi David Taylor, CEO Procter & Gamble. Jak dodaje, konsumenci oczekują, że marki, które cieszą się ich zaufaniem, zapewnią im nie tylko najlepszą skuteczność działania, ale także przyczynią się do rozwiązywania stojących przed światem problemów i wyzwań. 

Dotychczas firmie udało się zrealizować większość celów zrównoważonego rozwoju, jakie planowała osiągnąć do 2020 r., to m.in.:
- w obszarze klimatu - redukcja bezwzględnej emisji gazów cieplarnianych o 16 proc. od 2010 r.
- w obszarze zasobów wodnych - o 27 proc. niższe zużycie wody w zakładach produkcyjnych od 2010 r.
- w obszarze odpadów - w ponad 80 proc. fabryk osiągnęło zerowy poziom odpadów przemysłowych, które trafiają na wysypiska. 
Na tym nie koniec. Przykładowo produkty pod marką marka Tide purclean zawierają bioskładniki, a Head&Shoulders do produkcji opakowań wykorzystuje plastikowe odpady zbierane z plaż. Firma uznała, że nadszedł czas na zweryfikowanie ostatnich założeń. Efektem jest Strategia Zrównoważonego Rozwoju 2030 Procter & Gamble, w której działania proekologiczne zostały podzielone na cztery grupy:

1. Marki:wszystkie 20 wiodących marek P&G do tego czasu zamieni opakowania na takie, które są w 100 proc. przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Dodatkowo P&G chce zapewnić przejrzystość w zakresie składników produktów wszystkich marek w swoim portfolio.
×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Always, Arial, Pampers, Gillette. P&G zmienia opakowania wszystkich swoich produktów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!