Bank Pocztowy z 22,5 mln zł zysku w I półroczu 2015 r.

Bank Pocztowy z 22,5 mln zł zysku w I półroczu 2015 r.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Bank Pocztowy odnotował w I półroczu 2015 r. zysk 22,5 mln zł - 2,1 proc. więcej niż przed rokiem; to zasługa rosnącej liczby obsługiwanych klientów i kwoty udzielonych kredytów - powiedział we wtorek prezes banku Szymon Midera.

"Wyniki są rewelacyjne i jesteśmy dumni z tych sześciu miesięcy. Działamy w trudnym środowisku dla banków - ograniczeń kapitałowych, niskich stóp procentowych i nowych regulacji sektora bankowego" - mówił Midera podczas wtorkowej prezentacji wyników finansowych Banku. Podkreślił też, że odnotowany zysk 2,1 proc. jest wyjątkiem na tle reszty sektora bankowego, który w tym czasie odnotował blisko 8 proc. straty.

Z zaprezentowanych przez Miderę danych wynika, że w pierwszym półroczu 2015 r. Bankowi udało się pozyskać 100 tys. nowych klientów, dzięki czemu ich liczba wzrosła do 1,48 ml. Dodał też, że bank odnotował rekordowe wyniki, jeśli chodzi o udzielone kredyty gotówkowe. "To najlepsze wyniki w naszej dwudziestoletniej historii. Sprzedaliśmy kredyty o wartości blisko pół miliarda zł" - mówił.

Midera podkreślał, że celem obecnego zarządu jest budowa masowego banku detalicznego dla klientów z małych miejscowości tzw. Polski powiatowej, gdzie mieszka ok. 63 proc. Polaków. Dodatkowo Bank, jako część grupy Poczty Polskiej, ma dostęp do "naturalnego, organicznego ruchu klientów w placówkach pocztowych".

"Spośród 7 tys. 400 placówek Poczty w 4,6 tys. są świadczone usługi finansowe. Dodatkowo z usług poczty Polskiej korzysta 88 proc. dorosłych Polaków, którzy za jej pomocą opłacają rachunki" - zaznaczył prezes Banku Pocztowego.

Midera mówił również o celach rozwojowych banku do 2018 r. Wymienił m.in. wzrost liczby klientów do 2,4 mln, przekroczenie poziomu 4 mld zł salda kredytów konsumpcyjnych oraz dywersyfikację portfela kredytowego. Podkreślił też, że najważniejszym, realizowanym obecnie zadaniem zarządu, jest finalizacja procesu debiutu Banku na giełdzie.

"Wierzymy, że konsekwentna poprawa pozycji na rynku pomoże nam w debiucie giełdowym. Parametry Banku są bardzo wysoko oceniane. Decyzję podejmiemy po analizach i po otrzymaniu informacji zwrotnej od naszych inwestorów" - zaznaczył Midera.

Nadzieję na szybkie wejście Banku na giełdę wyraził również minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki.

"Jestem pod dużym wrażeniem pracy zarządu Banku, co umacnia mnie w przekonaniu, że przyjęliśmy dobrą strategię działania. Najbardziej jestem zainteresowany udanym debiutem giełdowym banku. Mam nadzieje, że odbędzie się to zgodnie z planem na początku października" - mówił Halicki.

Prezes Poczty Polskiej i przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego Jerzy Jóźkowiak podkreślił natomiast, że Bank Pocztowy jest ważnym elementem budowy strategii całej grupy Poczty. "Poczta Polska będzie koncentrowała się na usługach kurierskich, jednak usługi bankowe i ubezpieczeniowe stanowią dla nas element stabilizujący. Tegoroczne wyniki są bardzo dobre na tle całego sektora. Podobnie elementem stabilizującym dla BP jest Poczta" - mówił Jóźkowiak.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bank Pocztowy z 22,5 mln zł zysku w I półroczu 2015 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!