Społeczna ocena banków w ciągu minionego roku uległa znaczącej poprawie, a zaufanie wobec banków pozostaje na stabilnym poziomie - wynika z badania opinii publicznej "Reputacja sektora bankowego", przedstawionego 24 kwietnia w trakcie konferencji Związku Banków Polskich.
Jak podkreślał prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz, to znacznie więcej niż 21 punktów w wyjściowym badaniu, przeprowadzonym w 2012 roku.
"Społeczna ocena banków jest korzystniejsza niż w minionym roku i jest to trwały trend" - komentował Marcin Idzik z firmy Kantar TNS, która przeprowadziła badanie.
Czytaj także: Bankowcy mogą zacierać ręce, wskaźniki poszły w górę
Poprawa reputacji wynika przede wszystkim z tego, że "w ubiegłym roku odnotowano wyraźną poprawę w sferze jakości obsługi klienta i zadowolenia z codziennego korzystania z usług bankowych" - informuje komunikat z badań. Ponadto odnotowano spadek negatywnych incydentów w relacji bank-klient.
Z badania wynika także, że wskaźnik zaufania do banków utrzymał się na dotychczasowym poziomie - 63 proc. Polaków (wzrost o 1 pkt proc.) deklaruje zaufanie do banków działających w Polsce, natomiast 26 proc. respondentów jest nieufnych wobec banków.
Czytaj również: Frankowicze poskarżyli się Komisji Europejskiej na polskie sądy
Badanie wykazało też, że najmniejszym zaufaniem cieszą się SKOK-i (20 proc. badanych im ufa, 59 proc. nie ufa) i firmy pożyczkowe (14 proc. im ufa, 73 proc. nie ufa).