Tradycyjne banki powinny w szybkim tempie wprowadzać nowe rozwiązania cyfrowe, szczególnie w ramach obsługi klientów. Badanie firmy Bain wykazuje, że większość banków jest pod tym względem mocno spóźniona, a utrzymywanie takiego stanu rzeczy prowadzi do zakłóceń w pracy banków i utraty przydatności istniejących rozwiązań.
Spółka przebadała 78 banków działających globalnie i doszła do wniosku, że ponad połowa z nich jest znacznie opóźniona pod względem wdrażania nowych, elektronicznych rozwiązań dla klientów, którzy oczekują nowych rozwiązań wynikających ze świta cyfrowych usług. Współcześni klienci oczekują usług gdziekolwiek, w jakikolwiek sposób i w dowolnym czasie. Oczekują usług cyfrowych połączonych z tradycyjnymi. Eksperci Bain określają tę postawę jako digical – z jednej strony usługi cyfrowe, a z drugiej realne placówki. Dane trudno zlekceważyć- ankietowano 77 tys. klientów. Wynika z nich, że przeważająca część klientów prowadzi transakcje on-line, ale oczekują wsparcia ich własnych banków w razie potrzeby. Z drugiej strony to właśnie klienci korzystający z usług cyfrowych są najbardziej lojalnymi klientami.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bankowość musi stawiać na IT