PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Biuro Rzecznika Finansowego jednak w Warszawie, a nie w Łodzi

Autor: PAP
06-08-2015 05:54

Biuro Rzecznika Finansowego, który ma reprezentować klientów w sporach z instytucjami finansowymi, będzie w Warszawie, a nie w Łodzi, jak proponował Senat - zdecydował w środę wieczorem Sejm.

Sejm odrzucił w głosowaniu poprawkę Senatu do ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, która zakładała przeniesienie biura rzecznika do Łodzi. Posłowie odrzucili też poprawkę mówiącą o możliwości tworzenia oddziałów biura w innych miastach.
Z propozycją przeniesienia biura do Łodzi nie zgadzała się wiceminister finansów Izabela Leszczyna. Mówiła podczas prac w Senacie, że takie rozwiązanie jest nieracjonalne i utrudnia funkcjonowanie nowej instytucji już na jej starcie.

Senator (PO) Janusz Sepioł, który proponował poprawkę dot. przeniesienia biura rzecznika, argumentował wcześniej, że Łódź to duże miasto, które boryka się z poważnymi kłopotami i odpływem mieszkańców. Mówił o potrzebie decentralizacji kraju i rewitalizacji miast, wskazując jednocześnie na dogodne położenie komunikacyjne Łodzi.

Sejm zgodził się natomiast na pozostałe poprawki Senatu, w tym na to, by doprecyzować w jakiej formie klient instytucji finansowej może składać reklamacje. Uznano, że może być to m.in. reklamacja w formie pisemnej - składana osobiście, w jednostce podmiotu rynku finansowego obsługującej klientów albo przesyłką pocztową.

Ponadto reklamacje będzie można składać ustnie - telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty klienta w firmie; albo w formie elektronicznej - z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, o ile takie środki zostały do tego celu wskazane przez podmiot rynku finansowego.

Ustawa dotyczy reklamacji składanych przez osoby fizyczne - także w związku z prowadzoną przez nie działalnością zawodową bądź gospodarczą - które są klientami instytucji finansowych. Instytucje te to m.in. banki, banki spółdzielcze, SKOK-i, firmy pożyczkowe, biura usług płatniczych, towarzystwa emerytalne, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz fundusze inwestycyjne.

Instytucja finansowa będzie miała obowiązek dostarczenia klientowi w chwili zawierania umowy informacji na piśmie dot. procedury składania i rozpatrywania reklamacji. Chodzi m.in. o sposób składania reklamacji - jej formę oraz miejsce, gdzie należy ją złożyć, a także termin rozpatrzenia reklamacji.

Gdy klient złoży reklamację, instytucja finansowa będzie miała obowiązek rozpatrzenia złożonej reklamacji i odpowiedzenia na nią na piśmie. Odpowiedź będzie musiała zawierać m.in. uzasadnienie i wyczerpującą informację na temat stanowiska podmiotu finansowego oraz wskazanie osoby udzielającej odpowiedzi. W przypadku nieuwzględnienia ewentualnych roszczeń klienta, instytucja będzie miała obowiązek poinformowania go o możliwości i sposobie odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 195 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

797 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP