Nowa strategia GPW, przedstawiona przez Pawła Tamborskiego to plan konkurowania na rynku zagranicznym. Skierowanie działań GPW na ulepszeniu produktów w kraju dla inwestorów i w porozumieniu z inwestorami jest właściwym podejściem i istotną zmianą w strategii GPW - uważa Waldemar Markiewicz, prezes Izby Domów Maklerskich.
Zmodyfikowana przez Pawła Tamborskiego strategia GPW zakłada, że rozwój całej grupy kapitałowej będzie oparty na sześciu filarach: płynnym rynku akcji, rozwiniętym rynku długu, konkurencyjnym rynku instrumentów pochodnych, atrakcyjnym dla inwestorów rynku towarowym, kompleksowej ofercie produktów informacyjnych dla inwestorów i emitentów oraz otwieraniu nowych segmentów biznesu w oparciu o swoje kompetencje. - Jesteśmy przekonani, że możemy rozwijać naszą działalność głównie poprzez uatrakcyjnienie oferowanych przez nas produktów i usług oraz dopasowanie ich do realnych potrzeb naszych klientów - mówił Paweł Tamborski podczas konferencji prasowej. I podkreślał: GPW chce być giełdą pierwszego wyboru dla inwestorów i emitentów w Europie Środkowo-Wschodniej; mocniej zwróci się w stronę klientów i lepiej dopasuje ofertę do potrzeb rynku; będziemy koncentrować się na rozwoju w tych obszarach biznesowych, w których ma przewagi konkurencyjne.