PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dobre perspektywy wzrostu handlu transgranicznego w Polsce

Autor: wnp.pl (KW)
12-01-2017 19:21
Dobre perspektywy wzrostu handlu transgranicznego w Polsce
Fot. Fotolia

Branża e-commerce stale rośnie. Szacuje się, że wartość handlu transgranicznego w Polsce wzrośnie o 23,8 proc. w stosunku do roku 2016. Konsumenci na całym świecie jako główne powody dokonywania zakupów transgranicznych podają: lepsze ceny, dostęp do rzeczy niedostępnych w ich własnym kraju oraz możliwość odkrywania nowych i interesujących produktów. Podobne podejście mają konsumenci w Polski.

Takie są wnioski z badania PayPal i Ipsos. To już trzecia edycja raportu na temat handlu transgranicznego. Wnioski z globalnego badania, w ramach którego sprawdzone zostały wewnątrzkrajowe i transgraniczne zwyczaje zakupowe ponad 28 tysięcy konsumentów z 32 krajów, ujawnia nowe nawyki polskich konsumentów dokonujących zakupów transgranicznych i pokazuje najważniejsze trendy w zakresie globalnego rynku e-commerce.
- Handel transgraniczny może mieć znaczący wpływ na wzrost przychodów przedsiębiorców. Wszystko sprowadza się do transparentności i zaufania do sprzedawcy. Elementy, takie jak opis produktów lub koszty dostawy powinny być łatwe do znalezienia na stronie sklepu i opłacalne dla klienta – komentuje Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polscy e-konsumenci dokonujący zakupów transgranicznych nadal poszukują dobrych okazji. 88 proc. osób kupujących w Chinach, 51 proc. kupujących w Niemczech oraz 58 proc. kupujących w Wielkiej Brytanii twierdzi, że lepsze ceny są czynnikiem decydującym o zakupach za granicą zamiast w ich własnym kraju. Uzyskanie dostępu do przedmiotów niedostępnych w kraju również znalazło się wysoko jako przyczyna do dokonywania zakupów międzynarodowych (opcja wybrana przez 49 proc. kupujących w Chinach, 53 proc. kupujących w Niemczech i 59 proc. kupujących w Wielkiej Brytanii).

Jeśli chodzi o czynniki, które skłoniłyby Polaków kupujących online do dokonania zakupu w zagranicznym sklepie internetowym, kluczowe okazały się: obsługa klienta w jego własnym języku (opcja wybrana przez 41 proc. Polaków kupujących online) i możliwość znalezienia przedmiotów trudno dostępnych na lokalnym rynku (38 proc.). Warto dodać, że na popularność transgranicznych e-zakupów silnie wpływają określone okresy w roku, wśród których prym wiodą Święta Bożego Narodzenia (wskazane przez 39 proc. kupujących transgranicznie jako okazja do częstszych niż zwykle zakupów transgranicznych) i wyprzedaże sezonowe (wskazane przez 32 proc. respondentów).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP