Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

EEC 2017: product concept - jak odnieść sukces

Autor: PortalSpożywczy.pl (Magdalena Brzózka)
18-05-2017 10:20
EEC 2017: product concept - jak odnieść sukces
Fot. Shutterstock.com

Podczas debaty „Product concept, czyli produkt od zera”, w ramach EEC 2017, paneliści rozmawiali o tym jak kompleksowo podejść do nowego produktu, o roli analiz ekonomicznych i modeli biznesowych w strategii rynkowej produktu oraz o szansach nowego produktu na konkurencyjność rynkową.

Jacek Sadowski, właściciel i prezes firmy DEMO Effective Launching, moderator panelu, rozpoczął dyskusję od tezy, że niezależnie od tego czy jest to wojna, olimpiada sportowa czy produkt – za każdym zwycięstwem stoi strategia czy idea i przeważnie charyzmatyczny strateg. - Więc jak zaczynamy jakiś projekt musi temu przyświecać jakaś idea – zapewniał Jacek Sadowski.

Product concept – czyli jak wymyślić produkt, żeby odniósł on sukces


Ewa Dudzic, współwłaścicielka firmy Phenicoptere i marki Glov – przyznaje, że pierwszy produkt firmy – rękawiczka Glov do demakijażu twarzy – powstał ze zderzenia trzech czynników. - Po pierwsze naszej własnej potrzeby, bo ja wraz ze wspólniczką nie lubimy zmywać makijażu, bo mamy delikatną cerę. Po drugie pod wpływem panujących ekologicznych trendów – dzisiaj odchodzi się od chemii na rzecz ekologicznych produktów również w kosmetykach. Po trzecie z powodu posiadanej wiedzy na temat istniejącej technologii tworzenia mikro włókien i pomysłu zastosowania jej w branży kosmetycznej, czego nikt wcześniej nie zrobił – wylicza Ewa Dudzic.

I tak zrodził się pomysł stworzenia innowacyjnego produktu, którego na rynku wcześniej nie było – produktu Glov do demakijażu samą wodą, wielokrotnego użytku bezpiecznego, naturalnego, wygodnego, dla mobilnego społeczeństwa przydatnego podczas podróży.  

- Na początkową fazę poświęciłyśmy 2 lata, co było w pewnym momencie frustrujące, jednak wiedziałyśmy, że wszystkie elementy trzeba dopracować na początku, bo później nie będzie możliwości się cofnąć, by coś zmienić. Na początku wiele czasu poświęciłyśmy na testy konsumenckie i badania techniczne w laboratoriach chemicznych, kosmetycznych i dermatologicznych, to wszystko zrobiłyśmy, po to by wszystkie deklaracje produktu były potwierdzone badaniami. To nam procentuje cały czas, bo dzięki temu mamy twarde testy, że nasz produkt jest bezpieczny i nikomu nie zagraża – dodaje.  

Drugim elementem był teksty konsumenckie. - Skupiłyśmy się na mniejszej grupie naszych znajomych i rodzin, bo jako mały start up nie mieliśmy możliwości zrobienia profesjonalnych badań. Wyciągnęłyśmy pierwsze wnioski – w naszym przypadku były to informacje typu: jak używać nasz produkt, czy jest wygodny – dodaje. Ewa Dudzic przyznaje, że od początku jej firma myślała o rozwoju globalnym, międzynarodowym – pod tym kątem powstała nazwa produktu. – Na początku trzeba sobie nakreślić kierunek – którędy i gdzie chcemy dotrzeć, do jakiej grupy docelowej chcemy się kierować - dodaje.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP