EEC podnosi biznesową atrakcyjność Katowic i regionu

EEC podnosi biznesową atrakcyjność Katowic i regionu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach przekłada się na zwiększenie znaczenia stolicy Górnego Śląska wśród dużych miast w Polsce, wzrost atrakcyjności województwa śląskiego dla potencjalnych inwestorów - mówiono o tym w poniedziałek podczas konferencji prasowej podsumowującej to wydarzenie.

- To bardzo istotne dla miasta i regionu. Na Europejskim Kongresie Gospodarczym gościmy inwestorów, osoby decyzyjne, które widząc potencjał, czerpiąc z kongresowej, biznesowej, światowej atmosfery mogą zdecydowanie łatwiej podjąć strategiczne decyzje dotyczące zainwestowania na Śląsku. Oznacza także możliwość dodatkowego zarobku dla lokalnych firm - mówi Wojciech Kuśpik, inicjator Kongresu, prezes Grupy PTWP.

Skalę tegorocznego Kongresu oddaje m.in. liczba publikacji i ich ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby zapłacić za reklamę o tej samej powierzchni i czas antenowy. Już w roku ubiegłym wielkość ekwiwalentu wyniosła ponad 25 mln zł, tegoroczna edycja to ponad pięć tysięcy publikacji i ekwiwalent o wartości aż 32 mln złotych.

- Widać wyraźny wzrost o 7 mln zł - z satysfakcją ocenia prezydent Katowic Piotr Uszok, który potwierdza, że niezaprzeczalną wartością stwarzaną przez Kongres jest możliwość poznania miasta przez biznes i budowa zaufania koniecznego w przypadku podejmowania decyzji biznesowych. Tak było w przypadku IBM czy Rockwell Automation, które następnie zainwestowały w stolicy woj. śląskiego.

- Z punktu widzenia Górnośląskiego Parku Przemysłowego, działania organizatorów Kongresu doskonale wpisują się w potrzebę pozyskiwania inwestorów oraz promocję miasta Katowice jako atrakcyjnej lokalizacji dla centrów BPO. Nasza obecność na Kongresie jest szansą na znalezienie potencjalnych inwestorów i dotarcie do firm, które chciałyby otworzyć działalność outsourcingową w Katowicach, a dzięki takim wydarzeniom jest to łatwiejsze - ocenia Mirosław Czarnik, prezes GPP.

- Bardzo dobrze, że tak duże wydarzenie odbywa się właśnie w Katowicach, które bardzo potrzebują promocji. Takie imprezy stanowią szansę na wzmocnienie całego regionu i pokazanie, jak dużo ma on do zaoferowania dla biznesu i gospodarki. Z dużym zadowoleniem przyjmuję coraz większy udział w Kongresie osób pochodzących z odległych rejonów świata. Bardzo wysoko oceniam Forum Współpracy Gospodarczej Afryka-Europa Centralna. Uczestniczyłem w trzech jego sesjach, które były świetnie przygotowane pod względem merytorycznym i rzuciły nowe światło na możliwości współpracy biznesowej między Polską a krajami Afryki. Nie mniej cenne były spotkania poświęcone współpracy gospodarczej z Chinami. Mam nadzieję, że ożywione, także dzięki Kongresowi, kontakty sprawią, że coraz częściej będzie pojawiał się temat współpracy z azjatyckimi partnerami. Liczymy także na ożywione kontakty z importerami i eksporterami towarów, dzięki którym będziemy mogli dalej rozwijać nasze usługi na rynku lotniczego cargo - mówi Artur Tomasik, Prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.

- Jesteśmy dużą korporacją, liczącą 250 taksówek. Przy tak dużej imprezie mobilizujemy wszystkie siły, by wykluczyć ewentualność, że w którymś miejscu i momencie zabraknie naszego kierowcy. Kongres jest dla nas doskonałą reklamą, okazją do zaprezentowania się, z której staramy się jak najlepiej korzystać. Nasze obroty i przychody na pewno wzrosły - mówi Piotr Pyter z City Taxi Katowice.

Rolę Kongresu docenia także środowisko branży hotelowej.

- Biorąc pod uwagę wymiar Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, dla nas, jako największej spółki hotelowej w aglomeracji śląskiej, która ma prawie 950 miejsc noclegowych, takie wydarzenie przekłada się na rozpoznawalność marki firmy, budowę portfolio nowych klientów, poprawę funkcjonowania jakościowego obiektów, a co za tym idzie także na wynik finansowy. Podczas tegorocznego EEC zanotowaliśmy 100 proc. obłożenie w obu katowickich hotelach i uzyskaliśmy średnie ceny o 20 proc. wyższe do okresu sprzed Kongresu - mówi Rafał Bakalarski, prezes Hoteli Diament.

- Europejski Kongres Gospodarczy to bardzo ważne wydarzenie zarówno dla regionu, jak i dla Angelo Hotel Katowice. To niebywały prestiż i realna szansa na zwiększenie popularności hotelu. Niestety, Kongres trwa zaledwie 3 dni i jest raz w roku. Żebyśmy mogli mówić o dużym wpływie takich wydarzeń na rozwój rynku hotelarskiego i turystyki biznesowej, musiałoby się ich odbywać kilka, kilkanaście w roku mówi Tomasz Piórkowski, General Manager Angelo Hotel Katowice.

- Liczba gości, którzy pojawiają się na Europejskim Kongresie Gospodarczym, jest na tyle duża, że odwiedzający korzystają z bazy hotelowej nie tylko w samych Katowicach, ale w całej okolicy. Cieszy mnie fakt, że w Polsce organizuje się imprezy tego kalibru i co więcej, że korzysta na nich gospodarka miast regionalnych, bo kilkudniowe konferencje wiążą się nie tylko ze wzrostem obłożenia w hotelach, ale także ze zwiększoną aktywnością lokali gastronomicznych, środków transportu oraz obiektów handlowych. Ponadto, miasto zyskuje również wizerunkowo, jako miejsce otwarte na turystykę biznesową i zdolne obsłużyć duże konferencje. Ważne jest natomiast, aby takie wydarzenia odbywały się regularnie - mówi Monika Rajska-Wolińska, Partner w Colliers International, dyrektor zarządzający firmy w Polsce.

Organizatorzy szacują, że przy Europejskim Kongresie Gospodarczym każdego roku pracuje około 3 000 osób.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: EEC podnosi biznesową atrakcyjność Katowic i regionu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!