Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ekspansja za granicę ważna dla polskich MŚP

Autor: WNP.PL (PS)
14-02-2017 18:45
Ekspansja za granicę ważna dla polskich MŚP
Fot. Shutterstock

Eksport odpowiada już za 60 proc. przychodów polskich firm z sektora MŚP. Zdecydowana większość tych firm-eksporterów uzyskuje te przychody dzięki gospodarce cyfrowej, który ma 30 proc. udział w ich łącznych przychodach.

Aż 95 proc. badanych MŚP wysyła swoje towary na rynki europejskie. Co czwarta z nich odnotowała w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost przychodów pochodzących eksportu.
Zarazem 81 proc. z nich wskazuje również na ważną rolę firm logistycznych, które pomagają im w ekspansji na nowe rynki.

To niektóre z danych, jakie dostarcza drugie badanie FedEx SME Export Report, przeprowadzone przez firmę Harris Interactive.

Uczestniczyło w nim 4500 europejskich firm z sektora MŚP.

Głównym regionalnym partnerem handlowym polskich firm z sektora MŚP pozostają Niemcy – wskazało na nie 70 proc. badanych. Na drugim miejscu uplasowały się Czechy (38 proc.), a podium zamyka Francja – 34 proc. wskazań.

Te same kraje są również postrzegane jako główni konkurenci w handlu regionalnym. Do głównych kierunków w handlu zagranicznym należą również Wielka Brytania, Holandia, Włochy i Węgry.

Natomiast polskie firmy zostały uznane za największą konkurencję przez Belgów.

Z badania FedEx SME Export Report wynika zarazem, że e-commerce odpowiada za 30 proc. przychodów polskich firm-eksporterów z sektora MŚP, przy czym 28 proc. z nich deklarowało wzrost wpływów z e-commerce, a co czwarty - wzrost ten przewiduje w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Trend ten powoduje również zwiększone zapotrzebowanie na usługi logistyczne. Przedsiębiorcy wskazują głównie na potrzebę szybszego dostarczania przesyłek, dopasowania opcji dostawy czy zautomatyzowanego procesu wysyłki.

Trzy spośród czterech ankietowanych firm uzyskuje przychody z działalności m-commerce (to wydzielona z e-commerce obszar handlu elektronicznego, w którym istotną rolę odgrywają urządzenia mobilne, np. dostęp do usług przez telefon komórkowy).

Odpowiadają one już średnio za 18 proc. całkowitego przychodu, a ich wzrost w najbliższym czasie przewiduje co czwarta firma.

Przedsiębiorcy wskazują, że wzrosty te wynikają z oczekiwań konsumentów, którzy preferują zakupy właśnie poprzez urządzenia mobilne. Część z nich jako przyczynę podaje również optymalizację i usprawnienie swojej strony lub aplikacji mobilnej.

Ok. 65 proc. badanych firm wykorzystuje do sprzedaży media społecznościowe.

Jak stwierdzają autorzy FedEx SME Export Report, choć sytuacja ekonomiczna w Europie była przez ostatnie 12 miesięcy nieprzewidywalna, to małe i średnie przedsiębiorstwa na naszym kontynencie prosperują i poszukują nowych możliwości poza Europą – 53 proc. z nich wysyła tam swoje towary (29 proc. w 2015 r.). Eksport odpowiada za 65 proc. całkowitych przychodów europejskich MŚP.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 322 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 801 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP