Firmy skarżą się na nowe prawo konsumenckie

Firmy skarżą się na nowe prawo konsumenckie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Trzy czwarte kupujących w sieci chwali sobie nowe prawo konsumenckie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej. 60 proc. osób e-klientów wie, że ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu 14 dni.

Rosnąca świadomość konsumentów i pozytywna ocena regulacji może się przełożyć na wzrost zaufania do sklepów internetowych i wzrost sprzedaży w sieci - ocenia Witold Chomiczewski z kancelarii Lubasz i Wspólnicy, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce Polska.



Więcej obowiązków dla przedsiębiorców

Nieco mniej zadowoleni są za to przedsiębiorcy, na których obowiązujące od czterech miesięcy regulacje nałożyły m.in. szereg obowiązków informacyjnych. Problemy dotyczą też zwrotów towarów przy odstąpieniu klienta od umowy. - Przedsiębiorca ma 14 dni na wysłanie pieniędzy, a konsument 14 dni na zwrot towaru - tłumaczy ekspert - Przedsiębiorcy obawiają się jednak, że oddadzą pieniądze, a towar dojdzie do nich uszkodzony albo dostaną przysłowiową paczkę z cegłą. Często też konsumenci pakują delikatne towary, jak umywalki czy naczynia, do zwykłych paczek, co powoduje, że towar jest uszkadzany w sortowni lub transporcie.

Odszkodowanie od kupującego

Radca prawny zwraca uwagę, że w takich przypadkach sprzedający może ubiegać się o odszkodowanie od kupującego. - Zdarzają się już sprawy na etapie przed sądowym, gdy prowadzone są negocjacje z klientem o zwrot różnicy pomiędzy wartością nowego towaru a towaru używanego. Dotyczy to zwłaszcza ubrań, które ewidentnie zostały kupione na jakąś konkretną okazję, a potem je zwraca.

Zdaniem eksperta, w przypadku gdy przedsiębiorcy będą mieli nawet kilkaset przypadków uszkodzonych towarów, mogą się decydować na procedury sądowe - jeśli nie uda się załatwić sprawy polubownie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy skarżą się na nowe prawo konsumenckie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!