W 2014 roku zadebiutuje na rynku tysięczna marka franczyzowa - wynika z Raportu o rynku franczyzy wykonanego przez firmę doradczą Profit system. Najwięcej nowych systemów powstaje w gastronomii i branży odzieżowej, ale tam też jest najwięcej porażek. Najliczniejsza pod względem liczby franczyzobiorców pozostaje branża spożywcza, ale to placówek doradztwa prawnego i biznesowego przybywało najszybciej w 2013 roku.
Franczyza na polskim rynku rozwija się dynamicznie, ale nierównomiernie. Zdaniem analityków Profit system należy rozróżnić dwie grupy sieci. Pierwszą stanowią firmy, gdzie franczyza wpisana jest w strategię rozwoju. Przykładem takiego podejścia jest Intermarche, gdzie wszystkie sklepy należą do franczyzobiorców, a właściciele supermarketów zarządzają centralą Grupy Muszkieterów. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku Biedronki, która opracowała swoją ofertę franczyzy w minionym roku. Biedronka ma bardzo liczną sieć sklepów własnych, a rynek dyskontów w Polsce staje się coraz bardziej nasycony. Zapewne franczyza będzie tylko uzupełnieniem istniejącej sieci dyskontów tej marki.
Podobny podział występuje w branży finansowej, w zależności czy placówki partnerskie mają istotny udział w sprzedaży produktów banku, czy też pełnią funkcję uzupełniającą. Wśród banków, które zapowiadają otwarcia kolejnych placówek partnerskich wymienia się Alior Bank, BZW BK, Eurobank, Getin Bank oraz Meritum. Podobne plany deklaruje ubiegłoroczny debiutant z branży finansowej, firma Kredigo - pierwsza sieć franczyzowa oferująca kredyty "chwilówki".
Więcej na portalu PropertyNews.pl
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Franczyza szansą dla rozwoju polskich sieci handlowych