Głos zamiast numeru PIN w banku

Głos zamiast numeru PIN w banku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Bank SMART wprowadził możliwość logowania się za pomocą głosu. Bank zapewnia, że ze względu na unikalne cechy głosu nowa metoda logowania do konta daje nieosiągalny dotychczas poziom bezpieczeństwa dla użytkownika.

Jak zapewnia bank, przejście z logowania przy pomocy kodu PIN na logowanie głosem jest bardzo proste - wystarczy wejść do aplikacji Bank SMART i wybrać odpowiednią opcję, oznaczoną ikonką z mikrofonem. Klient zostanie trzykrotnie poproszony o wypowiedzenie krótkiego hasła, które później będzie powtarzać przy każdym logowaniu.

"Oprócz wygody biometria głosowa oferuje także nieosiągalny do tej pory poziom bezpieczeństwa. Na brzmienie naszego głosu wpływa rozmiar, kształt i grubość strun głosowych oraz narządy mowy, takie jak usta, gardło czy nos. Szansa, by wszystkie te cechy były identyczne u dwóch różnych osób, jest niemal zerowa" - zapewnia bank.

Minimalne różnice w brzemieniu głosu są analizowane, po czym następuje sprawdzenie, czy nie pojawiło się identyczne nagranie z logowania. Nie da się bowiem dwa razy wypowiedzieć tego samego zdania w identyczny sposób. "Dlatego nie musimy się obawiać, że ktoś nagra naszą wypowiedź, a następnie zaloguje się na konto - system rozpoznaje takie przypadki i natychmiast blokuje dostęp" - uspokaja bank.

Według banku logowanie się za pomocą głosu daje komfort korzystania z banku, nieporównywalny z żadną inną metodą; nie trzeba pamiętać szeregu cyfr, bankowych identyfikatorów czy haseł zawierających określoną liczbę znaków. Poza tym dostęp do konta można uzyskać mając zajęte ręce, np. jadąc samochodem lub gotując obiad.

Wcześniej oferujący usługi mobilne bank SMART wprowadził możliwość przeprowadzania operacji na koncie za pomocą komend głosowych.

Bank Smart jest bankiem mobilnym, marką FM Banku PBP. Zgodnie z informacją banku w jego ofercie znajduje się proste mobilne konto dla klientów indywidualnych i firmowych. Założyć je można przez aplikację na smartfonie czy tablecie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Głos zamiast numeru PIN w banku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!