PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GUS: poprawa nastrojów konsumenckich w lutym

Autor: PAP
18-02-2016 14:35
GUS: poprawa nastrojów konsumenckich w lutym
Fot. Fotolia

W lutym 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, poprawiły się nastroje konsumenckie - zwłaszcza dotyczące oceny przyszłej sytuacji - podał w czwartek Główny Urząd Statystyczny.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -6,2 - napisał GUS w komunikacie.
Wśród składowych wskaźnika poprawiły się przewidywania dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłej sytuacji finansowej kraju (w obu przypadkach nastąpił wzrost o 1,7 p. proc.), a także obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,2 p. proc.). Nieco gorsze były oceny dotyczące obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek odpowiednio o 0,5 i 0,2 p. proc.).

W porównaniu do lutego 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 10,4 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,2.

Dla wszystkich składowych wskaźnika odnotowano wyższe wartości. Największy wzrost wystąpił dla przewidywań dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i przyszłej możliwości oszczędzania pieniędzy (wzrost odpowiednio o 4,3 i 3,1 p. proc.). Oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłej sytuacji gospodarczej kraju wzrosły o 1,7 p. proc.

W porównaniu do lutego 2015 r. obecna wartość WWUK jest wyższa o 13,5 p. proc.

Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej (BWUK i WWUK) mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


62 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 143 592 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 760 ofert w bazie

2 782 219 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP