XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Gwarancja najniższej ceny, uwaga na triki marketingowe

Gwarancja najniższej ceny, uwaga na triki marketingowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Pani Monika kupiła wycieczkę dla całej rodziny już kilka miesięcy temu. Decydując się na wcześniejszy zakup liczyła też na promocyjną ofertę, co zresztą miała jej zapewnić gwarancja najniższej ceny.

- Za cztery osoby, w tym dwie dorosłe i dwoje dzieci, zapłaciła ponad 9 tys. zł. Obiecano mi, że jeśli znajdę tę samą wycieczkę w niższej cenie równica zostanie mi zwrócona – wyjaśnia pani Monika.

Biura podróży jak i inni usługodawcy coraz częściej kuszą nas gwarancją najniższej ceny, i nic dziwnego, bo ta wciąż jest podstawowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

- Marketingowcy tak konstruują ofertę, żeby cena była atrakcyjna. Praktyka oferowania gwarancji najniższej ceny jest oczywiście dopuszczalna, jeśli przedsiębiorca postępuje zgodnie z prawem – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



Pani Monika czuje się dziś oszukana - liczyła, że gwarancja najniższej ceny dotyczyć będzie okresu do samego wyjazdu - tymczasem okazało się inaczej.

- Gdy termin wyjazdu był bliski okazało się, że ta wycieczka jest na rynku w sporo niższej cenie, różnica wyniosła ponad 700 zł. Kiedy chciałam odzyskać pieniądze, okazało że jest to niemożliwe, ponieważ zwrot równicy obowiązywał tylko do końca marca – wyjaśnia rozmówczyni.

A jak przekonuje Dominik Sipiński, analityk portalu Pazażer.com i Polityki Insight, w przypadku biur podróży - ceny bardzo często ulegają zmianie - i nawet gwarancja nie daje nam pewności, że nie znajdziemy lepszej oferty.

Dlatego warto czytać wszystkie umowy, a każda promocja ma swoje odrębne regulaminy,  dodaje Małgorzata Cieloch

 Każdy klient, który czuje się oszukany może zgłosić swoją sprawę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumenta.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gwarancja najniższej ceny, uwaga na triki marketingowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!