XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Ipsos: wyraźny wzrost optymizmu konsumentów

Ipsos: wyraźny wzrost optymizmu konsumentów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W lipcu optymizm Polaków wyraźnie wzrósł, Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos osiągnął poziom 105,49 pkt - poinformował w piątek w komunikacie Ipsos. Wzrosły też pozostałe wskaźniki; klimatu gospodarczego, skłonności do zakupów, bieżący i oczekiwań.

Zgodnie z danymi Ipsos WOK wzrósł o 3,82 pkt, wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 3 pkt do 101,93 pkt, a wskaźnik odzwierciedlający skłonność do zakupów o 4,37 pkt. osiągając 106,46 pkt.

"Ocena sytuacji bieżącej w porównaniu z poprzednimi miesiącami jak i ocena sytuacji w najbliższych miesiącach też poprawiła się jednoznacznie" - wskazano w komunikacie. Wskaźnik bieżący wzrósł o 3,84 pkt osiągając 97,22 pkt, a wskaźnik oczekiwań zyskał dodatkowe 2,87 pkt i znalazł się na poziomie 105,49.

"Program 500+ coraz wyraźniej nastawia optymistycznie jego beneficjentów, istotnie wzrosła skłonność do zakupów oraz ocena sytuacji bieżącej i przyszłej w perspektywie gospodarstw domowych Polaków" - napisano w komentarzu Ipsos.

Według analityków instytutu na uporządkowanie i poprawę nastrojów społecznych mógł mieć też wpływ udany przebieg i organizacja szczytu NATO w Warszawie połączona z wizytą wielu ważnych osobistości politycznych ze świata. Zauważono, że w tym czasie osłabła też polityczna kampania opozycji politycznej i KOD, tracąc na swej skuteczności w mobilizacji społeczeństwa przeciw poczynaniom obecnej władzy.

"Co ciekawe, referendalna decyzja Wielkiej Brytanii o wyjściu ze struktur Unii Europejskiej, czyli tzw. Brexit, nie wpłynął w jakiś zauważalny sposób na nastroje społeczne w Polsce, odnotowane w lipcu" - dodano.

Zgodnie z komunikatem Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 9 - 12 lipca 2016 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ipsos: wyraźny wzrost optymizmu konsumentów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!