PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

J. Władyczak, KUKE: polskie firmy chętniej zerkają na Wschód

Autor: wnp.pl (Adam Sofuł)
01-02-2017 17:49
J. Władyczak, KUKE: polskie firmy chętniej zerkają na Wschód

W ostatnim roku jednak zauważamy też większy apetyt na rynki – nazwijmy je umownie – egzotyczne - mówi Janusz Władyczak, wiceprezes KUKE

Fot. mat. pras.

Kierunek wschodni jest interesujący i widać, że nasze firmy zerkają w tę stronę łaskawym okiem - mówi w rozmowie z wnp.pl Janusz Władyczak, wiceprezes KUKE.

Jaki był ubiegły rok dla KUKE?

- Bardzo intensywny. Zmieniliśmy filozofię działania: wdrożyliśmy klientocentryzm, jesteśmy bardziej elastyczni. Szukamy rozwiązań i możliwości wsparcia przedsiębiorców razem z nimi. Uporządkowaliśmy logikę procesu konstruowania struktury finansowania i zabezpieczenia od ryzyka. Polega to na tym, że na wczesnym etapie mówimy przedsiębiorcy na co może u nas liczyć, jakie są warunki i możliwości. Przyspieszamy procesy decyzyjne. Odbyliśmy setki spotkań zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Uczestniczyliśmy w misjach zagranicznych, niejednokrotnie uwiarygadniając naszych polskich partnerów.
Podsumowując, mogę powiedzieć, że w 2016 roku z sukcesem połączyliśmy obowiązującą nas misję i działalność komercyjną. Mówią o tym nasze wstępne wyniki.

Z czego wynikał wzrost zauważalny wzrost – bp prawie o 30 proc. po trzech kwartałach ub.r. w obszarze ubezpieczeń długo i średnioterminowych. Czy to efekt większej aktywności zagranicznej polskich firm czy też szerszej oferty KUKE?

- To wypadkowa tych dwóch czynników. Rzeczywiście widzimy większe zainteresowanie przedsiębiorców ekspansją zagraniczną. Wiele polskich firm osiągnęło już pewien etap w rozwoju, który jest właściwy do zmierzenia się z rynkami innymi niż polski. Dodatkowo dużo mówi się o wsparciu państwa dla polskich firm zainteresowanych eksportem. Z drugiej strony wkładamy wiele pracy w pozyskiwanie klientów i realne wspieranie ich w ekspansji zagranicznej. Stawiamy też na edukację przedsiębiorców. Nie każdy musi znać się na naszej ofercie, ważne żeby wiedzieli, że mogą przyjść i zapytać: jak możecie mi pomóc? A wtedy KUKE zaproponuje na pewno różne możliwości. Tu zyskaliśmy dodatkowe opcje. W ramach Grupy PFR jesteśmy w stanie zapewnić właścicielowi firmy kompleksową pomoc, przekierowując go we właściwe miejsce czasem pokazując nowe czy też dodatkowe propozycje.

Czy można mówić o nowych kierunkach ekspansji polskich firm czy też chociażby o wzroście popularności niektórych kierunków - ostatnio podpisane umowy  Unibep, PMG wskazywałyby na kierunek wschodni. Przypadek, czy nowy trend?

- Od kilku lat najpoważniejszym partnerem handlowym Polski są Niemcy, kraje Unii Europejskiej. Dobrze radzimy sobie w Ameryce Północnej. Tu nie ma wielkich zmian. Oczywiście kierunek wschodni jest interesujący i widać, że nasze firmy zerkają w tę stronę łaskawym okiem. Wciąż istotnymi czynnikami wpływającymi na decyzję o ekspansji są odległość czy bliskość kulturowa. W ostatnim roku jednak zauważamy też większy apetyt na rynki – nazwijmy je umownie – egzotyczne. Mogę tu wymienić m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Iran, Indie czy Meksyk.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 608 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP