PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kamil Stoch w Turnieju Czterech Skoczni. Kto zarobi na jego sukcesach?

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
06-01-2018 06:00 |  aktualizacja: 06-01-2018 18:57

Kamil Stoch, wygrywając cztery konkursy i cały Turniej Czterech Skoczni, wpisał się na karty historii sportu. Ale jego sukces i dobre wyniki kolegów z drużyny mają wymiar nie tylko sportowy. Zadowoleni są sponsorzy. Gdy skaczą nasi, miliony Polaków oglądają przy okazji logotypy Lotosu, Grupy Azoty czy Renault. Z jakim skutkiem?


Pozytywnie umowę ocenia Przetrzelski. - Skoki narciarskie to czołowa dyscyplina w Polsce, transmisje z zawodów Pucharu Świata czy Turnieju Czterech Skoczni oglądają miliony widzów, a na konkursy w Zakopanem czy Wiśle przyjeżdżają kibice z całego kraju. Kibic skoków narciarskich profilem przypomina kibica piłkarskiego, czyli może być nim każdy. Do tej pory Grupa Azoty skupiała się na promocji samej marki poprzez ekspozycję logotypów, od niedawna przy transmisjach możemy zauważyć reklamy samych produktów w postaci nawozów. To produkt specyficzny skierowany do ściśle określonej grupy klientów, jednak należy pamiętać, że Grupa Azoty prowadzi projekty sponsoringowe w całej Polsce, które wzajemnie się uzupełniają - tłumaczy nasz rozmówca.

Dwa inne czynniki przemawiają także za zaangażowaniem się Azotów w reklamę na strojach zwłaszcza skoczków. Nasza spółka należy do czołowych europejskich producentów nawozów. Chce poszerzać rynek zbytu, a Niemcy, które pod względem areału upraw należą obok Polski i Francji do czołówki unijnej, są szczególnie atrakcyjnym rynkiem zbytu.

I jeszcze jedna kwestia. Nawozy, co rzecz oczywista, najczęściej kupują rolnicy. Jeśli reklama ma do nich trafić, z badań specjalistów wynika, że największe na to ma szanse w okresie zimowym, kiedy nie ma prac polowych. Idealnie wpisuje się więc to w promocję na popularnych zimowych dyscyplinach. A że skoczkowie odnoszą sukcesy i są chętnie oglądani, to dla chemicznej spółki czysty profit.

Co z tego mają Kamil i spółka?

Warto na koniec podkreślić, że choć pieniądze od dużych sponsorów trafiają do związku, to nie oznacza to, że profitów nie czerpią i sami zawodnicy. Oni także zarabiają na reklamach, tyle że tych umieszczonych na nakryciach głowy (nie zawsze są to kaski). Co więcej, jeśli zawodnik nie potrafi sam znaleźć sponsora, związek może mu w tym pomóc.

Na plastronie jest miejsce dla sponsorów związku. Zawodnicy także zarabiają na reklamach, ale tych umieszczonych na nakryciach głowy. Fot. Shutterstock.com
Na plastronie jest miejsce dla sponsorów związku. Zawodnicy także zarabiają na reklamach, ale tych umieszczonych na nakryciach głowy. Fot. Shutterstock.com
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

Grupa Lotos SA [LTS]

kurs:

56.10 PLN 1.44 (2.63%)

Notowania | Analiza techniczna


Grupa Azoty SA [ATT]

kurs:

58.00 PLN 1.10 (1.93%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP