Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kościński: chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza

Autor: PAP
12-04-2017 10:30
Kościński: chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza
Fot. Shutterstock.com

Chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza, która przeprowadzi kraj z gospodarki imitacji do gospodarki innowacji - powiedział PAP wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Temu - jak mówił - służą m.in. zmiany modelu promocji polskiej gospodarki.

"Najważniejsze dla mnie jest, żeby nasi partnerzy zrozumieli, że Polska przechodzi z gospodarki bazującej na imitacji do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach i że mamy dość dużo do zaoferowania światu" - mówił PAP wiceszef MR.
Podkreślił, że dziś Polska produkcja to o wiele więcej niż zdrowa żywność.

Według wiceministra najbliższe temu co dziś dokonuje się w polskiej gospodarce jest hasło "Smart means Poland", promujące Polskę na targach przemysłowych Hannover Messe 2017. Jego zdaniem hasło wskazuje na to, że Polska aspiruje do roli lidera w gospodarce innowacyjnej.

Hannover Messe to największa impreza przemysłowa w świecie. Odbywa się w Hanowerze między 24 a 28 kwietnia. W tym roku Polska jest krajem partnerskim imprezy.

Kościński zwrócił uwagę, że często problemem w promocji polskiej gospodarki są ograniczone do lokalnego rynku oczekiwania małych i średnich przedsiębiorstw. "Mają ambicje, by być najlepszą firmą w mieście, regionie czy w kraju, ale często na tym poprzestają. Nie chcą być najlepsi na świecie" - zauważył. "Tymczasem dużo rodzimych firm oferuje produkty, które się wyróżniają - muszą tylko wyjść z nimi na zewnątrz" - powiedział.

Dodał, że polskie firmy przez ostatnich ponad 20 lat "były bardziej zwrócone na krajowy rynek". "Te, które eksportowały, koncentrowały się na Unii Europejskiej - 80 proc. naszego eksportu to sprzedaż do krajów UE. Jesteśmy bardzo uzależnieni od gospodarki unijnej. I to chcemy teraz zmienić" - przypomniał.

Jak wskazał, Ministerstwo Rozwoju chce przekonać polskie firmy do wyjścia na duże międzynarodowe rynki, na których mogą oferować swoje produkty i usługi. I jednocześnie chce przekierować ich zainteresowanie z Unii na rynek globalny lub specyficzne rynki Dalekiego Wschodu, Afryki czy Ameryki. "To najważniejsze, co musimy zrobić" - zaznaczył wiceminister.

Przypomniał, że dotąd promocja polskiego handlu i inwestycji była prowadzona przez podlegające Ministerstwu Rozwoju, wydziały promocji handlu i inwestycji (WPHI), czyli jednostki dyplomatyczne, znajdujące się zazwyczaj w tym samym miejscu co ambasada.

"Ambasady często są w dzielnicach dyplomatycznych, a nie handlowych. To jest pierwszy kłopot. Drugi - skoro jest to jednostka dyplomatyczna, to nie może zarabiać na siebie, nie może prowadzić działalności komercyjnej, co też nastawia ją na promocję pasywną, niewymierną" - wyjaśnił.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 227 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP