W ubiegłym roku pierwszy raz w historii łączne przychody klubów Ekstraklasy przekroczyły pół miliarda i wyniosły 511,2 mln zł. To o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej wpływów z praw mediowych i marketingowych miała Legia (14,6 mln zł), która triumfowała również w tradycyjnym rankingu biznesowym. Drugi był Lech, a trzecia Lechia.
Legia numerem jeden
Firma doradcza EY i spółka Ekstraklasa już po raz ósmy opublikowały raport „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu”, zawierający między innymi ranking biznesowy 16 klubów Ekstraklasy za sezon 2015/2016. Legia Warszawa zwyciężyła w klasyfikacji finansowej i marketingowo-medialnej rankingu. Niespodzianką okazał się zwycięzca w kategorii efektywności sportowej, na którą składają się osiągnięcia w lidze, liczba reprezentantów kraju w składzie czy liczba młodzieżowców, którzy wystąpili w Ekstraklasie. Po podsumowaniu punktów, w klasyfikacji efektywności zwyciężyła Lechia Gdańsk. Warszawska Legia nie wygrała tej klasyfikacji pomimo największej liczby reprezentantów w składzie i mistrzostwa Polski na koncie. Słaby wynik (trzeci od końca) w klasyfikacji liczby zawodników poniżej 21. roku życia zepchnął warszawian w rankingu efektywności dopiero na czwartą pozycję.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Legia na czele tabeli… biznesowej