XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Merytoryka, prestiż, kontakty - to mówią o EEC 2017 badania marketingowe

Merytoryka, prestiż, kontakty - to mówią o EEC 2017 badania marketingowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zadowolenie z uczestnictwa w Kongresie i wydarzeniach towarzyszących, skłonność do udziału w przyszłorocznej edycji, ocena poziomu merytorycznego i organizacyjnego, wydatki podczas wydarzenia - pytania o te i inne aspekty zadano panelistom, słuchaczom i partnerom Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC - European Economic Congress). Ich celem było zbadanie poziomu satysfakcji z udziału w największej konferencji biznesowej Europy Centralnej.

Na zlecenie organizatora, spółki PTWP, w dniach 17-28 maja br. firma BCMM - badania marketingowe, zrealizowała badanie poziomu satysfakcji z uczestnictwa w Europejskim Kongresie Gospodarczym oraz w European Start-up Days w Katowicach. W badaniu zastosowano technikę ankiety internetowej CAWI, którą ostatecznie wypełniło 488 słuchaczy, 84 panelistów oraz 47 partnerów Europejskiego Kongresu Gospodarczego, a także 111 uczestników European Start-Up Days.

83 proc. słuchaczy oraz 89 proc. panelistów i partnerów jest zadowolonych z uczestnictwa w tegorocznej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Za wysokim poziomem zadowolenia idzie wysoki wskaźnik deklaracji o uczestnictwie w przyszłorocznym Kongresie - zainteresowanie kolejną edycją wyraziło aż 93 proc. słuchaczy, 92 proc. panelistów oraz 78 proc. partnerów.


Stosunkowo najmocniejszym punktem Kongresu w opinii badanych była tematyka wystąpień, sesji i paneli dyskusyjnych - to najwyżej oceniany aspekt merytoryczny tegorocznej edycji. Słuchacze przyznali mu średnią ocenę 8,3, natomiast paneliści - 8,5 w skali 10 stopniowej. W tym kontekście zwrócono uwagę na konieczność zwiększenia ilości czasu przeznaczanego na prowadzenie dyskusji 
z ekspertami i panelistami w przyszłości.


Do najważniejszych efektów uczestnictwa w Europejskim Kongresie Gospodarczym paneliści zaliczyli przede wszystkim prestiż, jaki wiąże się z udziałem w tym wydarzeniu (ocena 8,6). Słuchacze z kolei wskazywali na możliwość nawiązania kontaktów zawodowych (8,1) i pozyskania wiedzy na temat gospodarki (8,0). Wreszcie - partnerzy Europejskiego Kongresu Gospodarczego byli najbardziej zadowoleni z obsługi sponsorskiej w czasie trwania Kongresu (ocena 8,9) oraz z kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za obsługę partnerów (8,9).

Zarówno słuchacze, jak i paneliści wyżej niż przed rokiem ocenili takie efekty uczestnictwa w Kongresie, jak możliwość promocji własnej działalności, poprawa wizerunku, użyteczne interakcje z innymi uczestnikami oraz możliwość bezpośredniego uzyskania przychodu w związku z Kongresem.


Najwyżej oceniane aspekty organizacyjne Kongresu to jego lokalizacja w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i w hali Spodek oraz wygląd i wyposażenie sal konferencyjnych. Słuchacze wyżej niż przed rokiem ocenili system informacyjny Międzynarodowego Centrum Kongresowego oraz informacje przekazywane przez organizatora w trakcie trwania Kongresu.


Badania pozwoliły oszacować ważną z punktu widzenia społeczności lokalnej informację o przeciętnych wydatkach uczestników Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Przeciętne wydatki słuchaczy związane z Kongresem to 329 zł na osobę, w przypadku panelistów - 973 zł na osobę (wartości średnie dla ogółu uczestników konferencji). Natomiast wśród uczestników, którzy korzystali z noclegów w Katowicach i okolicznych miastach, przeciętne wydatki na zakwaterowanie przez wszystkie dni obecności to 747 zł w przypadku słuchaczy i 1054 zł w przypadku panelistów. Uczestnik konferencji European Start-Up Days wydał w jej trakcie przeciętnie 294 zł.

84 proc. słuchaczy oraz 94 proc. panelistów podczas tegorocznego Kongresu odbyło spotkanie biznesowe, większość - do pięciu spotkań. Przeciętna liczba spotkań wyniosła 5,5 w przypadku słuchaczy oraz 8,5 w przypadku panelistów.

Czynniki w największym stopniu wpływające na satysfakcję słuchaczy z uczestnictwa w Kongresie były związane z kwestiami merytorycznymi, takimi jak: interesujące opinie zaproszonych ekspertów i panelistów, ciekawa tematyka wystąpień, sesji i paneli dyskusyjnych oraz szeroki ogląd zjawisk i trendów gospodarczych. Dla panelistów najważniejsza była natomiast profesjonalna moderacja wystąpień, dyskusji oraz paneli.


80 proc. badanych biorących udział w European Start-up Days jest zadowolonych z tego faktu, a 86 proc. jest skłonnych przyjechać na przyszłoroczną edycję tej konferencji.

Najwyżej oceniane aspekty merytoryczne European Start-Up Days to profesjonalna moderacja paneli i wystąpień (ocena 8,0), interesująca tematyka wystąpień, sesji i paneli (7,9) oraz ciekawe opinie przedstawione przez panelistów i prelegentów (7,9). Podobnie, jak w przypadku Kongresu, pojawiły się głosy o potrzebie większej ilości czasu przeznaczonego na dyskusję z prelegentami i panelistami.

Uczestnicy European Start-Up Days najwyżej ocenili takie efekty uczestnictwa w konferencji, jak możliwość interakcji z uczestnikami kongresu oraz zapoznania się z nowymi trendami czy innowacyjnymi rozwiązaniami.

Największy organizacyjny atut European Start-Up Days to lokalizacja w hali Spodek, natomiast interesująca tematyka i opinie wygłaszane przez zaproszonych gości to czynniki w największym stopniu wpływające na ogólną satysfakcję z uczestnictwa w tym wydarzeniu. 85 proc. odwiedzających European Start-Up Days odbyło w ich ramach spotkania biznesowe.

- Co roku zlecamy badania poziomu satysfakcji z uczestnictwa w Europejskim Kongresie Gospodarczym, przykładamy ogromną wagę do opinii i prosimy o dodatkowe uwagi. Cieszy nas rzetelna ocena i każda informacja zwrotna, jaką dostajemy. Zależy nam na uzyskaniu odpowiedzi na pytanie, co możemy ulepszyć tak, aby ci, do których Europejski Kongres Gospodarczy i European Start-up Days są kierowane, wyjeżdżali stąd z poczuciem, że uczestniczyli w dobrze zorganizowanych, światowej rangi przedsięwzięciach, które z edycji na edycję rozwijają się w coraz lepszym kierunku - podsumowuje Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Czytaj także:
EEC 2017: wnioski z europejskiej debaty [PDF]

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Merytoryka, prestiż, kontakty - to mówią o EEC 2017 badania marketingowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!