PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

MF ma strategię dla Krajowej Administracji Skarbowej

Autor: PAP
02-08-2017 15:55
MF ma strategię dla Krajowej Administracji Skarbowej
Fot. Shutterstock

Skrócenie czasu na rozliczeń CIT i VAT o 40 proc., ograniczenie luki VAT do 10,4 proc. - to cele zawarte w przygotowanych w resorcie finansów "Kierunkach działania i rozwoju Krajowej Administracji Skarbowej na lata 2017-2020".

W dokumencie zaznaczono, że misją KAS jest zapewnienie stabilnych, efektywnych i zrównoważonych finansów publicznych oraz wysokiej jakości świadczonych usług.
Natomiast wizja KAS mówi, że "Krajowa Administracja Skarbowa jest nowoczesną, skuteczną w egzekwowaniu podatków oraz cieszącą się zaufaniem społecznym organizacją, wspierającą uczciwych podatników i przedsiębiorców, zwalczającą oszustwa podatkowe i celne oraz chroniącą rynek i społeczeństwo".

Wyjaśniono, że głównym zadaniem KAS jest zapewnienie nowoczesnego i przyjaznego wykonywania obowiązków podatkowych i celnych - administracja będzie koncentrować się na sprawnej obsłudze podatników i przedsiębiorców i udzielaniu jednolitej informacji podatkowej i celnej.

Dokument mówi o celach do osiągnięcia przez KAS do 2020 roku. Pierwszy to podniesienie jakości świadczonych usług i obsługi klienta m.in. przez skrócenie czasu przeznaczonego na wypełnianie obowiązków podatkowych.

Wyjaśniono, że z raportu Doing Business 2017 wynika, iż polski przedsiębiorca w 2015 r. spędził 271 godzin na czynnościach związanych z przygotowaniem, wypełnieniem formularzy oraz zapłaceniem trzech głównych danin (CIT, VAT oraz podatków od wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne). W tym CIT pochłonął 70 godzin, VAT - 98 godzin, a podatki od wynagrodzeń i składki na ubezpieczenia społeczne - 103 godzin. Stawia to Polskę na 26. pozycji spośród krajów UE, dla której średnia liczba godzin wyniosła 175,5.

"Polska zamierza skrócić czas, jaki przedsiębiorcy przeznaczają na czynności związane z podatkami CIT oraz VAT o ok. 40 proc. w 2020 r. w porównaniu do 2015 r., tj.: odpowiednio do 42 oraz 59 godzin" - zadeklarowano.

Dodano, że KAS zbada m.in. możliwości dalszego uproszczenia i automatyzacji usług, skrócenia czasu obsługi klientów, ujednolicenia wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego oraz uproszczenia formularzy.

Drugi cel KAS to "wzrost skuteczności i efektywności poboru należności podatkowych i niepodatkowych". W dokumencie napisano, że poprawa skuteczności egzekwowania prawa podatkowego i celnego oraz zwalczania przestępstw i nadużyć finansowych ma istotne znaczenie dla uszczelnienia systemu podatkowego.

"Należności pobierane przez organy KAS są niezbędne do realizacji działań wynikających ze Strategii na Rzecz Odpowiedzianego Rozwoju oraz Wieloletniego Planu Finansowego Państwa" - napisano.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP