PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Midera: wejście Banku Pocztowego na GPW możliwe jesienią

Autor: PAP
13-05-2015 13:24
Midera: wejście Banku Pocztowego na GPW możliwe jesienią

Bank Pocztowy dąży do jak najszybszego debiutu na GPW.

Naszą intencją jest, aby do debiutu giełdowego Banku Pocztowego doszło jeszcze jesienią tego roku - powiedział w środę prezes Banku Pocztowego Szymon Midera. Prezes Poczty Polskiej uważa, że jest to kluczowy krok do rozwoju całej grupy Poczty.

Zdaniem prezesa Poczty Polskiej i przewodniczącego Rady Nadzorczej Banku Pocztowego, Jerzego Jóźkowiaka, właściwą ścieżką rozwoju banku, jest jego szybkie wprowadzenie na giełdę, ponieważ tocząca się cały czas restrukturyzacja wymaga środków.
- Przywiązujemy bardzo dużą rolę do banku. Jego udział w wyniku grupy Poczty Polskiej sięga kilkudziesięciu procent. Aby mógł się rozwijać, musi mieć wystarczający kapitał do rozwoju. Przez ostatnie cztery lata, wielokrotnie składaliśmy oferty - podkreślił.

Jak powiedział Szymon Midera, do giełdowego debiutu banku może dojść jeszcze jesienią.

- Jesteśmy już po decyzji Walnego Zgromadzenia akcjonariuszy o uruchomieniu procesu IPO (upublicznienia), obowiązuje nas reżim informacyjny. Mogę powiedzieć tylko, że Rada Nadzorcza upoważniła zarząd banku do prac nad przygotowaniem IPO. Naszą intencją jest, aby do IPO doszło jak najszybciej i aby była to jeszcze jesień tego roku - poinformował Midera.

Według Jóźkowiaka drugim elementem strategii rozwoju jest ścisła współpraca między bankiem a Pocztą. - Zależy nam, żeby Poczta Polska jako największy akcjonariusz Banku Pocztowego miała decydujący wpływ na to, co się w nim dzieje. Poczta co roku traci ok. 10 proc. klientów. Nie stać nas, aby nie budować wartości w oparciu o to co jest dostępne na wyciągnięcie ręki - podkreślił Jóźkowiak.

Podobnego zdania jest Midera. - Bank Pocztowy rośnie w siłę głównie dzięki integracji z Pocztą Polską, nie tylko na poziomie sieci dystrybucji, ale dzięki korzystaniu ze wspólnych baz klientów i pełnej integracji produktów i systemów lojalnościowych - powiedział.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 099 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 885 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP