PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Millenium z prawie 30 proc. wzrostem zysku

Autor: wnp.pl (KW)
06-03-2017 14:39
Millenium z prawie 30 proc. wzrostem zysku
Fot. ma. pras.

Skonsolidowany zysk netto Grupy Banku Millennium w 2016 roku wyniósł 701 mln zł, co oznacza wzrost o 28,3 proc. r/r, a zwrot z kapitału (ROE) wyniósł 10,4 proc. rosnąc z poziomu 9 proc. w 2015 roku. Wynik netto w IV kwartale 2016 roku wyniósł 131,5 mln zł.

Liczba aktywnych klientów indywidualnych wzrosła do 1 492 tys. na koniec kwartału, czyli o 122 tys. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Bank osiągnął 38 proc. wzrost klientów korzystających z urządzeń mobilnych i 16 proc. wzrost aktywnych klientów internetowych, których liczba wyniosła prawie jeden milion. W 2016 roku Bank zapłacił 252 mln zł podatku dochodowego i ponad 174 mln zł podatku bankowego.
- Grupa Banku Millennium zrealizowała w 2016 roku zysk netto w wysokości 701 mln zł. Na jego wysokość znaczący wpływ miała transakcja sprzedaży udziałów w VISA Europe, nowy, płacony od lutego 2016 roku podatek bankowy, ale także wzrost dochodów w kluczowych segmentach działalności banku – powiedział Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium komentując wyniki w 2016 roku.

I dodał, że kapitały własne w ujęciu skonsolidowanym wzrosły o 7,7 proc. do prawie 7 mld zł, co pozwoliło na utrzymywanie poziomu wskaźników kapitałowych powyżej wymagań regulacyjnych: skonsolidowany łączny współczynnik kapitałowy TCR wzrósł do 17,4 proc., a współczynnik kapitału podstawowego Tier 1 do poziomu 17,3 proc.

- Rok 2016 był kolejnym rokiem realizacji średnioterminowej strategii banku na lata 2015-2017. Bank osiągnął zakładany na rok 2016 przyrost aktywnych klientów detalicznych do poziomu blisko 1,5 miliona. Warto dodać, że prawie 1 milion klientów detalicznych to aktywni użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej. Bank jest jednym z liderów rynku w obszarze transformacji cyfrowej i rozwiązań technologicznych takich jak sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przy wykorzystaniu unikalnej techniki skanowania, czy goodie - innowacyjna platforma smartshoppingowa – podkreślił prezes.

W 2016 roku Bank wziął udział w budowie e-administracji umożliwiając swoim klientom między innymi składanie wniosków w programie Rodzina 500+, korzystanie z Platformy Usług Elektronicznych ZUS oraz Profilu Zaufanego, otwierającego bezpieczny i wygodny dostęp do kilkunastu serwisów administracji publicznej (m.in. ePUAP-ie, PUE ZUS, CEIDG).

Przychody operacyjne ogółem Grupy osiągnęły w 2016 roku wysokość 2 472 mln zł i wzrosły o 22,6 proc. r/r. Wynik z tytułu odsetek (pro-forma) po 4 kwartałach 2016 roku osiągnął kwotę 1 556 mln zł i wzrósł o 9,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wynik z tytułu prowizji po 4 kwartałach 2016 wyniósł 581 mln zł, co oznacza jego spadek r/r o 2,5 proc., jakkolwiek przy rosnącym trendzie kwartalnym. Koszty ogółem w 2016 roku wyniosły 1 112 mln zł i były o 2,3 proc. wyższe r/r.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP