Państwowa spółka Hrvatske ceste 12 stycznia ogłosiła, że chińskie konsorcjum pod przewodnictwem firmy China Bridge and Road Corporation zbuduje most Pelješac. Planowana przeprawa będzie jedną z najdłuższych z Europie i połączy półwysep Pelješac i miasto Dubrownik z resztą kraju bez konieczności przejazdu przez terytorium Bośni i Hercegowiny. Władze Chorwacji mają nadzieję, że ta inwestycja to początek współpracy z chińskim biznesem. Wybór chińskiej oferty został już jednak zaskarżony przez austriacki Strabag. A chińskie firmy liczą na dalsze kontrakty.
Państwowa spółka Hrvatske ceste 12 stycznia ogłosiła, że chińskie konsorcjum pod przewodnictwem firmy China Bridge and Road Corporation zbuduje most Pelješac. Planowana przeprawa będzie jedną z najdłuższych z Europie i połączy półwysep Pelješac i miasto Dubrownik z resztą kraju bez konieczności przejazdu przez terytorium Bośni i Hercegowiny. Władze Chorwacji mają nadzieję, że ta inwestycja to początek współpracy z chińskim biznesem. Wybór chińskiej oferty został już jednak zaskarżony przez austriacki Strabag. A chińskie firmy liczą na dalsze kontrakty.
W dalszej części tekstu:
Dlaczego inwestycja ma kluczowe znaczenie dla Chin?
Czy kosztowna inwestycja jest uzasadniona ekonomicznie?
W jakich sektorach rząd Chorwacji liczy na współpracę z chińskimi partnerami?
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.