PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nawałnice mogą kosztować PZU ponad 200 mln zł

Autor: PAP
18-08-2017 20:06

Ok. 200 mln zł może wynieść wartość szkód spowodowanych nawałnicami, jakie przeszły w ostatni weekend przez Polskę - ocenia w rozmowie z PAP prezes PZU Paweł Surówka. Dodał, że dotąd zgłoszono 26 tys. szkód, najwięcej majątkowych, ale także komunikacyjnych.

PZU wprowadziło procedury ułatwiające otrzymanie pieniędzy. Jak długo poszkodowany czeka na pierwsze środki?

- Tak, włączyliśmy tryb awaryjny - przyspieszoną procedurę. W wielu sytuacjach wypłaty są dokonywane bez ekspertyzy rzeczoznawców, będą one potrzebne tylko w najbardziej skomplikowanych przypadkach.

Dzwoniąc na naszą infolinię poszkodowani mogą w ciągu 10 minut zgłosić szkodę. W mobilnych biurach rozmowa średnio trwa dłużej, 30-40 minut, ale kończy się decyzją o wysokości odszkodowania. Nasi opiekunowie w ciągu dnia są w stanie obsłużyć około 20 szkód. Przeważnie pracownicy, kalkulując szkodę, dochodzą do porozumienia z klientami. I jeśli klient zgodzi się na nasze oszacowanie, to całość kwoty odszkodowania jest wypłacana w ciągu dwóch dni. W pozostałych przypadkach wypłacamy zaliczki do siedmiu dni. Pierwsze odszkodowania już wypłaciliśmy.

Czasami klient uważa, iż naprawa będzie kosztowała więcej niż to, co my zaproponowaliśmy na podstawie oszacowania. Wówczas wypłacamy zaliczkę. Potem klient sam realizuje naprawę i wysyła nam fakturę, a my płacimy na jej podstawie. Zależy nam na tym, żeby klienci, po udokumentowaniu swojej szkody, jak najszybciej dostali pierwsze pieniądze.

Kwota odszkodowania uzależniona jest od ubezpieczenia?


- Tak, zależy od rodzaju ubezpieczenia i od sumy ubezpieczeniowej. Natomiast nasi konsultanci potwierdzają, że rzadko istnieje ryzyko, iż suma ubezpieczeniowa jest zbyt niska, żeby pokryć wszystkie koszty. Zazwyczaj kwota potrzebna, by naprawić szkodę, mieści się w sumie ubezpieczeniowej zawartej w umowie.

Jeżeli mówimy o szkodach dotyczących gospodarstw rolnych, to sumy sięgają kilkunastu tysięcy złotych. Jeżeli mówimy o firmach, to mogą sięgać kilkuset tysięcy złotych. Naprawa dachu, czy okiennic to kwoty kilku tysięcy.

Co zawierał konwój, który PZU wysłało?


- Na podstawie tego, co nasi pracownicy widzieli na miejscu wiedzieliśmy co jest potrzebne. Ponadto, odpowiadając na apel pani premier chcieliśmy wykazać się solidarnością z poszkodowanymi. Wysłaliśmy więc konwój m.in. do takich miejscowości, jak Rytel czy Silno. Przywiózł plandeki do zabezpieczenia domów, agregaty prądotwórcze, pilarki, latarki, żywność. Wiemy, że są to rzeczy naprawdę niezbędne - sam widziałem, jak mieszkańcy z dotkniętych nawałnicami miejscowości po nie przyjeżdżali, aby zabezpieczać np. dachy w swoich domach. Świadomość, że nasza praca przynosi realną pomoc jest budująca.

Rozmawiała Aneta Oksiuta (PAP)
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)

PZU [PZU]

kurs:

47.27 PLN 0.37 (0.79%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 942 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP