Niejednoznaczne czy sprzeczne opinie o dotychczasowej i pożądanej w przyszłości roli kapitału zagranicznego w polskiej gospodarce wywołały dezorientację wśród inwestorów. Niepokój jednak przygasł. Czy odżyje?
W regionie Europy Środkowo-Wschodniej z podobnym zacięciem politykę przyciągania inwestorów zagranicznych realizują Czechinvest, Slovak Investment and Trade Development Agency, Hungarian Investment and Trade Agency czy Invest Bulgaria Agency. Jeszcze większe sztaby ludzi pracują nad tym m.in. w Turcji i Chinach, które są bezpośrednimi konkurentami naszego regionu w przywabianiu bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ). Wiele krajów musi o nie zabiegać, dowodząc, że mają stabilną sytuację gospodarczą i polityczną, niewygórowany poziom płac i dostęp do odpowiednich kadr, chłonny rynek wewnętrzny, proste procedury czy przyjazne otoczenie biznesowe.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nie płoszyć inwestora