Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowa strategia BZWBK. Co się zmieni?

Autor: wnp.pl (Katarzyna Walterska)
20-02-2017 13:26
Nowa strategia BZWBK. Co się zmieni?
Fot. Shutterstock

Po dwóch latach koncentracji na handlu zagranicznym oraz segmencie food&agri, bankowość biznesowa i korporacyjna trzeciego banku w Polsce ewoluuje w stronę podejścia sektorowego.

Podejście sektorowe wyklarowało się m.in. na bazie sukcesów i obserwacji BZWBK z Programu Rozwoju Eksportu, który będzie kontynuowany a jego spójność z podejściem sektorowym ma być źródłem synergii.
-  Niektóre branże mają szczególny potencjał eksportowy, więc stawiając na eksport pośrednio wspieraliśmy konkretne branże już wcześniej. Tak właśnie jest w przypadku sektora rolno-spożywczego – mówi Michael McCarthy, członek zarządu BZWBK, odpowiedzialny za Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.

To właśnie ten sektor znalazł się w centrum zainteresowania bankowości korporacyjnej BZ WBK dwa lata temu. Strategia food&agri polegała na przebudowaniu oferty produktowej, inwestycjach w kompetencje doradców i ich przygotowanie do obsługi rolników i przetwórców oraz budowaniu wsparcia pozafinansowego w postaci dostarczenia specjalistycznej wiedzy. W efekcie w 2016 r. BZ WBK zdobył prawie 3000 nowych klientów food&agri i odnotował 14 proc. wzrost portfela kredytowego klientów z sektora.

Inwestycjom w dalsze wspieranie eksportu i wdrażaniu podejścia sektorowego nadal będzie towarzyszyć rozwój platformy internetowej iBiznes24 oraz bankowości mobilnej iBiznes24 mobile. - Już teraz mamy najlepszy moduł trade finance; cały czas uzupełniamy kolejne funkcjonalności. Skupiamy się tylko na tym, co użyteczne i naprawdę ważne dla działów księgowych, departamentów finansowych i najwyższej kadry zarządzającej. Sądzę, że łącząc tak skonstruowaną bankowość internetową i mobilną z podejściem sektorowym i wsparciem handlu zagranicznego jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji celu - zdobycia pozycji najlepszego banku biznesowego w Polsce - mówi Michael McCarthy.

Podejście branżowe Banku Zachodniego WBK to także wyraz dbałości o doskonałość doświadczeń klienta, która jest ważnym celem prezesa banku Michała Gajewskiego.

- Klient korporacyjny rozmawia tylko z najlepszymi ekspertami, którym nie musi tłumaczyć na czym polegają trudności i wyzwania w jego sektorze. To jest zgodne z naszą filozofią, bo byliśmy, jesteśmy i będziemy nie tylko dostawcą usług finansowych, ale przede wszystkim partnerem w rozwoju - podkreśla Michael McCarthy.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 671 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP