PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy klient, nowy konsument

Autor: dlahandlu.pl (Marta Witkowska)
25-04-2015 13:50
Nowy klient, nowy konsument
fot. Fotolia

O nowym modelu zachowań klientów z pokolenia Y, zmianach w relacjach producent-konsument oraz roli nowych form komunikacji w procesie sprzedaży rozmawiali paneliści w trakcie dyskusji "Nowy klient, nowy konsument", która odbyła się podczas VII edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Charakterystyka zachowań klienta z pokolenia Y oraz odpowiedź na pytanie jak nowocześnie i sprawnie zarządzać relacjami z masowym klientem to kwestie wokół których toczyła się dyskusja moderowna przez Magdalenę Dziewguć, dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią Google INC., dyrektor programową Fundacji Rozwoju Kompetencji strategicznych. Uczestnicy, reprezentujący szerokie spektrum branż, pokusili się o znalezienie wspólnego mianownika w celu kształtowania nowych strategii biznesowych. 

Marek Sypek, prezes zarządu spółki Agros-Nova, zwrócił uwagę na zmiany, jakie zaszły w procesie komunikacji firm z klientami. – Dziś budżety reklamowe w coraz większym stopniu lokowane są w internecie. Konsument zmienia się permanentnie i ewoluuje. Jeszcze niedawno istniało rozróżnienie między konsumentem a shopperem, teraz ten podział zanikł. Obecny konsument jest klientem, konsumentem i użytkownikiem jednocześnie. Ogólny dostęp do internetu i siła rażenia mediów społecznościowych wykreowały nowy rodzaj komunikacji – mówił prezes Agros-Nova.
- Dawniej klient był związany z brandem, dziś coraz trudniej znaleźć konsumentów przywiązanych do marki. Znakiem czasu jest, że poprzez social media łatwo zniszczyć pozycję rynkową - zmieniło się więc podejście do kreowania wizerunku firm i produktów. Ta ogromna zmiana dokonała się na przestrzeni kilku ostatnich lat, a strategie działania w nowych warunkach będą dopiero opracowywane - mówił Piotr Łuba, partner zarządzający, dział doradztwa biznesowego, PwC.

Kluczowa zmiana leży w podejściu młodego pokolenia do konsumpcji. Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru bankowości mobilnej i internetowej, Bank Zachodni WBK, Grupa Santander zauważa, że młodzi konsumenci są przyzwyczajeni do usługi na żądanie. - Usługa ma być tu i teraz, to największa zmiana mentalna. Nowy konsument nie planuje. Wszystkie obszary są zdigitalizowane i wszystko można szybko znaleźć w sieci - kwestia za ile i w jaki sposób. Nasz model biznesowy opiera się na założeniu, że najpierw przyciągamy użytkownika, najczęściej za pomocą aplikacji mobilnej, coś mu dajemy, a dopiero potem proponujemy produkt – wyjaśnił przedstawiciel BZ WBK.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 672 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 854 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP