Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy konsument, nowa ekonomia

Autor: DlaHandlu.pl
06-06-2017 11:33

Niezależnie od tego, jak zdefiniujemy i nazwiemy nowe pokolenie konsumentów, po drugiej stronie jest zawsze człowiek. Firmy korzystają z nowych technologii, by zbliżyć się do swoich klientów, ale nie powinny zapominać o wartości dialogu. W cyfrowej erze przedsiębiorstwa nie tylko tworzą produkty, ale stawiają przed sobą wiele wyzwań, by lepiej odpowiadać na oczekiwania swoich odbiorców - oto wnioski płynące z debaty „Nowy konsument, nowa ekonomia”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Prowadzący debatę Marcin Dobek, wiceprezes zarządu Take Task, zapytał uczestników debaty jak komunikować się z konsumentami w dobie digitalizacji i zmienności zachowań konsumenckich?
- Trzeba rozprawić się z mitem zaangażowania konsumenta w życie marki. W komunikacji wraca stara dobra zasada, że najważniejszy jest pomysł - mówił Radosław Kaczmarek, partner agencji strategicznej Melting Pot.

Komunikacja w digitalu to oczywistość


Radosław Kaczmarek podkreślił, że digital nie jest już nowością, ale raczej jednym z klasycznych kanałów komunikacji. – Wszystkie dostępne kanały bardzo się przenikają. Jak komunikować się z młodym pokoleniem, nazywanym często Millenialsami, Pokoleniem Z, czy, ostatnio, Henrykami? Uważam, że każde pokolenie chce być wyróżnione i chce być inne od poprzednich. Kim są Millenialsi? Przedstawia się ich jako krnąbrną generację, która chce mieć wszystko "tu i teraz". Ta charakterystyka nie jest trafna. Na każdą grupę wpływa kultura i społeczeństwo, czyli to, co nas otacza. Ale jesteśmy przede wszystkim ludźmi. Uważam, że agencje wykreowały mylne przekonanie, że konsument chce być aktywnie zaangażowany w komunikację marki. Zauważam natomiast powrót do starej dobrej zasady – w komunikacji liczy się pomysł – mówił panelista.

Joanna Erdman, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego S.A. zgodziła się z tezą, że digital to formuła na komunikację i dotarcie do klienta. – Bank jest firmą technologiczną, a pieniądze są zapisem cyfrowym. Cyfryzację wykorzystujemy jako sposób dotarcia do klienta, komunikacji. Wsłuchujemy się w jego oczekiwania. Wyzywaniem dla nas jako firmy jest natomiast organizacja procesów wewnętrznych. Nowe pokolenie oczekuje dostępności, personalizacji. My musimy być także efektywni wewnątrz, to element funkcjonowania firmy. Trzeba przestawić kulturę korporacyjną, żeby być spójnym wewnątrz i na zewnątrz. Pokazać spójną twarz organizacji. Cały czas jesteśmy aktywni w wielu kanałach, 30 proc. naszych klientów to Millenialsi, więc podążamy za nimi, komunikujemy w digitalu. Jednak 46 proc. naszych klientów to ludzie, którzy lubią przyjść do oddziału, w którym jest człowiek. Przekaz dla obu grup jest zawsze spójny – mówiła przedstawicielka ING.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 322 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP