PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy system windykacji trudnych kredytów w PKO BP

Autor: wnp.pl (KW)
09-02-2016 09:21
Nowy system windykacji trudnych kredytów w PKO BP
Fot. Fotolia

PKO Bank Polski wdrożył nowy, scentralizowany proces zarządzania monitoringiem, restrukturyzacją i windykacją trudnych kredytów detalicznych. Utworzone w Gdyni Biuro Monitoringu, Restrukturyzacji i Windykacji jest nowym centrum kompetencyjnym banku, które docelowo zatrudni ponad 400 specjalistów.

Jak podał bank nowy model zarządzania trudnymi kredytami stanowi istotny element strategi, która przyczyniła się do poprawy jakości aktywów oraz spadku ryzyka do poziomu najniższego od 8 lat - blisko 0,8 p.p.

W ramach realizacji strategii na lata 2012-2015, PKO Bank Polski rozbudował zespół oraz zaawansowane narzędzia analityczne, w tym modele statystyczne, wykorzystywane do oceny ryzyka kredytowego i operacyjnego. Bank zatrudnił wielu młodych, zdolnych matematyków, informatyków i statystyków, którzy zapewniają nowoczesne i skuteczne zarządzanie ryzykiem zgodnie z najlepszymi rynkowymi praktykami. Jednocześnie scentralizowany i zautomatyzowany został proces decyzji kredytowych w większości linii biznesowych, w tym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Umożliwia to szybsze podejmowanie decyzji kredytowych, co istotnie poprawia jakość obsługi i satysfakcję klientów.

Kolejnym krokiem w procesie unowocześniania PKO Banku Polskiego jest centralizacja procesów restrukturyzacji i windykacji niespłacanych kredytów detalicznych. Bank, rocznie udziela i odnawia ok. 30 miliardów złotych kredytów detalicznych i obsługuje ponad trzy miliony klientów kredytowych. Dotychczasowy, rozproszony model nie był zgodny z najlepszymi standardami rynkowymi instytucji finansowych, które już od dawna działają w sposób scentralizowany. Powodował podwyższone ryzyko nadużyć oraz brak niezbędnej specjalizacji, która poprawia jakość kontaktu z klientami i efektywność procesu restrukturyzacji.

Jak czytamy w komunikacie analizy dotyczące tego obszaru w innych bankach oraz firmach specjalistycznych pokazały, że warto inwestować w nowy model obsługi kredytów trudnych.

Projekt pełnej centralizacji procesów restrukturyzacji i windykacji klienta detalicznego będzie w pełni zrealizowany w ciągu najbliższych kwartałów.

Realizacja projektu centralizacji i restrukturyzacji kredytów detalicznych została skoordynowana z przejęciem Banku Nordea przez PKO BP i umożliwiła wykorzystanie efektu synergii. Zlikwidowane zostało przestarzałe Call Center Banku Nordea w Trójmieście, a jego wszystkie funkcje przejął najlepszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych tego typu ośrodków w Europie - Centrum Obsługi Klienta Detalicznego PKO B zlokalizowany w Lublinie i Rzeszowie. W miejsce Call Center w Gdyni stworzone nowoczesne Biuro Monitoringu, Restrukturyzacji i Windykacji. Jest to zgodne ze strategią PKO BP tworzenia lokalnych centrów kompetencyjnych poza Warszawą, w różnych regionach Polski, w tym m.in. w Lublinie, Gdyni i Łodzi.

W Biurze Monitoringu, Restrukturyzacji i Windykacji w Gdyni pracuje już ponad 100 osób i liczba ta systematycznie rośnie. Docelowo stworzonych zostanie tutaj ponad 400 miejsc pracy.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


63 120 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 243 375 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 708 196 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP