PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Oddziały bankowe wciąż są potrzebne pomimo rozwoju bankowości internetowej

Autor: PAP
05-04-2015 12:09
Oddziały bankowe wciąż są potrzebne pomimo rozwoju bankowości internetowej
fot. Fotolia

Tradycyjna bankowość prowadzona w placówkach wciąż jest potrzebna klientom, gdy chcą skorzystać z bardziej zaawansowanych usług. Dlatego bankowość internetowa szybko jej nie wyprze, a proces likwidacji oddziałów będzie bardzo powolny - uważają specjaliści.

Bartłomiej Nocoń, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Pekao SA przyznaje, że klienci korzystający z bankowości internetowej równie chętnie korzystają z bankowości w oddziałach. "Z badań prowadzonych na najbardziej rozwiniętych rynkach takich jak: USA, Wielka Brytania, Francja, Australia, Nowa Zelandia, wynika, że aż 64 proc. respondentów wskazało w zeszłym roku, że bankowość oddziałowa istotnie wpływa na ich relacje, które budowane są w długotrwałej relacji z instytucją finansową" - podkreśla Nocoń i dodaje, że z podobną sytuacją mamy do czynienia w Polsce.
Jego zdaniem postępująca cyfryzacja i pęd ku nowoczesnym technologiom powodują, że rola oddziałów bankowych może być pomniejszana, ale jest zbyt wcześnie, żeby przewidywać, że odziały banków przestana istnieć w perspektywie najbliższych kilku lat. "Będziemy mieć raczej do czynienia z transformacją wykorzystywania oddziałów. Ich misja i rola pracowników oddziałów będą się zmieniać. Trend wypchnięcia prostych czynności bankowych ma już miejsce i dziś klienci chętnie przychodzą do oddziału celem rozmowy o bardziej skomplikowanych produktach" - uważa bankowiec.

Bankowość elektroniczna jest opłacalna dla banków, ale wciąż nie ma kluczowego znaczenia w ich przychodach. "Gro pieniędzy w tej bankowości bierze się z uproszczenia procesów, czyli przesunięcia czynności bankowych do kanałów samoobsługowych, zlikwidowania papieru, zastępowania ludzi automatami itp. Na drugim miejscu pod względem generowania przychodów jest doradztwo prowadzone przez internet, a dopiero na trzecim są nowe modele biznesowe, jakie pozwala wprowadzać +digital banking+" - ocenia Andrzej Pyka, dyrektor finansowy Atos/AMG.net, firmy oferującej rozwiązania teleinformatyczne m.in. dla sektora finansowego.

Zdaniem Pyki w obecnnie nie ma takiej możliwości, żeby zrezygnować z oddziałów bankowych. "Musimy przyjść do oddziału, żeby złożyć podpis i kupić produkt bankowy. Jesteśmy do tego zmuszeni, bo nadal jest bardzo niewiele rzeczy, które można zrobić przy użyciu kanałów +digital+" - zauważa.

Dlatego klienci nie rezygnują z tradycyjnej bankowości i korzystają z niej, na przemian z bankowością internetową. "To jest taki mix, który klientowi jest potrzebny w pełnym spektrum: od podstawowego dostępu do bankowości przez komórkę, przez bankowość internetową, po dostęp do oddziału, czy doradcy" - przyznaje Jakub Grzechnik dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO BP.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 587 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

799 000 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP