Zyski firmy PayPal obsługującej płatności wzrosły w trzecim kwartale o 18 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Firma odnotowała też szybszy niż zakładano wzrost w płatnościach mobilnych - poinformował dziennik "Wall Street Journal".
- PayPal w ostatnim czasie zainwestował w działalność na mobilnych platformach sprzedaży, a także w zwiększenie udziałów w obsłudze płatności w internecie.
- Kontroluje on już 30 proc. rynku płatności online.
- PayPal chwali się bazą użytkowników posiadających aktywne konto do obsługi płatności u tego operatora na poziomie 218 mln rekordów.
Operator płatności poinformował, że zyski za trzeci kwartał 2017 roku wyniosły 380 mln dolarów. W tym samym okresie zeszłego roku PayPal odnotowywał przychody na poziomie 323 mln dolarów, tym samym przekraczając prognozy analityków rynkowych.
PayPal w ostatnim czasie zainwestował w działalność na mobilnych platformach sprzedaży, a także w zwiększenie udziałów w obsłudze płatności w internecie. Udział tego operatora w rynku płatności online zwiększył się tym samym do 30 proc., co przekłada się na zyski 114 mln dolarów. Jedną trzecią z tej sumy stanowią płatności dokonywane na platformach mobilnych.
Firma poinformowała również, że na koniec trzeciego kwartału bieżącego roku baza użytkowników posiadających aktywne konto do obsługi płatności u tego operatora liczy 218 mln rekordów.
Szef PayPala Dan Schulman stwierdził, że to najlepszy kwartał dla firmy od czasu oddzielenia się od eBaya, co nastąpiło latem 2015 roku.
Należący do PayPala system obsługi płatności mobilnych Venmo odnotował operacje na około 9 mld dolarów podczas trzeciego kwartału 2017 roku. Firma poinformowała, że kolejne sieci sklepów - m.in. Foot Locker i Lululemon Athletica - postanowiły umożliwić swoim klientom płatności z wykorzystaniem serwisu.
- Venmo skłoniło jedne z najbardziej wpływowych sieci handlowych w Stanach Zjednoczonych do skorzystania z naszych usług, niekiedy po raz pierwszy - powiedział Schulman.
Zyski operatora z usług pożyczkowych oraz innych dodatkowych funkcjonalności również wzrosły, odnotowując zmianę 15 proc. w stosunku do zeszłego roku, co przekłada się na kwotę 406 mln dolarów.
Portfolio kredytów konsumenckich, które oferuje PayPal, poszerzyło się do około 5,9 mld dolarów, a oferta kredytów dla małych i średnich firm zwiększyła się o 38 proc., również dzięki pozyskaniu przez PayPal firmy Swift Financial. Firma rozważa sprzedaż portfolio usług kredytowych, by zwiększyć swoje zyski. Jak powiedział szef finansów PayPala - John Rainey, firma chciałaby sformułować ofertę wstępną do końca roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PayPal rośnie w płatnościach mobilnych