Piłkarskie kluby to promocja dla miast i budowanie więzi społecznych

Piłkarskie kluby to promocja dla miast i budowanie więzi społecznych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kluby piłkarskie mogą być doskonałą promocją miast, w których funkcjonują. Ponadto wokół klubów budowane są społeczności, które łączą silne więzy. Widać to choćby w Niemczech, gdzie stadiony podczas meczów Bundesligi często są wypełnione w komplecie. Wielu mieszkańców polskich miast utożsamia się ze swymi klubami. Natomiast, aby nasze kluby mogły rozwinąć skrzydła i wejść na wyższy sportowy poziom, muszą pozyskiwać nowych sponsorów. Przepaść między budżetami polskich klubów a klubów z Europy Zachodniej jest bowiem olbrzymia - wskazywano w trakcie sesji "Futbol, biznes i standardy", która odbyła się 16 maja w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Marcin Janicki, prezes GKS-u Katowice zaznaczył, że przed paroma laty zaczęto odbudowywać społeczność wokół klubu.

- Obchodzimy teraz 5-lecie klubu biznesu skupionego wokół GKS-u. Przez pięć lat przewinęło się przez niego 128 podmiotów. To społeczność zaangażowana w życie klubu, te osoby jeżdżą na wyjazdy, a mecze u siebie traktują jak obowiązek - wskazywał prezes Marcin Janicki.

Janusz Paterman, prezes Ruchu Chorzów mówił m.in. o procesie restrukturyzacji finansowej klubu, który był ostatnio w poważnych tarapatach. W przypadku Ruchu udało się zredukować zadłużenie z około 50 mln zł do 8 mln zł - rozłożonych na pięć lat.

Prezes Paterman zaznaczył, że nawet jeśli klub spadnie do drugiej ligi, to zachodzi szansa, że szybko awansuje szczebel wyżej dzięki perspektywicznym młodym zawodnikom. - Mamy tradycję, której nikt nam nie zabierze i na niej będziemy budować - zaznaczał prezes Paterman.

Prezes Ruchu zastanawiał się również nad tym, czy nie byłoby dobrym pomysłem połączyć u nas Ekstraklasę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej w celu budowy  bardzo silnej struktury, co być może byłoby z korzyścią dla całej polskiej piłki nożnej.

Czytaj także: Polski sport hamują braki kadrowe

W trakcie dyskusji wskazywano także między innymi na to, iż kluby piłkarskie mogą być doskonałą promocją miast, w których funkcjonują.

- Jeszcze niedawno nasi kibice jeździli na derby Mazowsza do Ząbek, a teraz jeżdżą do Warszawy na mecze z Legią - mówił Andrzej Nowakowski, prezydent Płocka.

W Płocku zamierzają wybudować nowy stadion na 15 tysięcy miejsc. Niebawem ma zostać ogłoszone postępowanie przetargowe - "zaprojektuj i wybuduj stadion". Miałby on zostać wybudowany w ciągu dwóch lat, a koszt jego budowy miałby wynieść ponad 100 mln zł.

- Liczę, że po zbudowaniu nowego stadionu frekwencja na meczach w Płocku jeszcze się podniesie - wskazywał Andrzej Nowakowski.

Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza zaznaczała, że temat Górnika Zabrze wielokrotnie był doskonałym „kluczem” do rozmów w różnych miejscach świata.

- Wiadomo, że Górnik Zabrze to klub o wielkim wkładzie w historię naszej piłki nożnej. Wiele razy zaczynałam rozmowy od Górnika właśnie - zaznaczała prezydent Zabrza. - W sporcie wiadomo: raz się awansuje, a raz spada. I najgorsze są te wahnięcia. Utrzymanie drużyny w pierwszej lidze kosztuje podobnie, co w ekstraklasie, natomiast jest problem z przychodami. Natomiast sport i mecze Górnika to dla wielu mieszkańców Zabrza i regionu ważna rzecz - wskazywała Małgorzata Mańka-Szulik.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Piłkarskie kluby to promocja dla miast i budowanie więzi społecznych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!