PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Płatności elektroniczne: Polacy jednak nie boją się biometrii

Autor: JP
14-02-2018 14:00 |  aktualizacja: 14-02-2018 14:07
Płatności elektroniczne: Polacy jednak nie boją się biometrii

74 proc. badanych uważa, że skanowanie odcisku palca to najbezpieczniejsze rozwiązanie.

Flickr, CC BY 2.0

83 proc. badanych uważa autentykację płatności za pomocą biometrii za bezpieczną - wynika z raportu Digital Payments Study 2017 przygotowanego na zlecenie Visa.

Konsumenci, którzy płacą już zbliżeniowo, chętniej wykorzystują swoje urządzenia mobilne do bankowania online (71 proc. wskazań) czy przesyłania pieniędzy swojej rodzinie i znajomym (46 proc.), niż osoby, które z takich płatności nie korzystają. Są oni też optymistycznie nastawieni do innowacyjnych metod płatności - 88 proc. z nich wierzy, że w ciągu następnych trzech lat będzie płacić za pomocą urządzeń mobilnych. Konsumenci płacący zbliżeniowo uważają również, że płatności mobilne są obecnie wygodniejsze (63 proc. wskazań) i bezpieczniejsze (47 proc.) niż jeszcze rok temu.
Wraz z rosnącą popularnością innowacyjnych rozwiązań płatniczych, rozwijają się nowe metody autentykacji - w tym biometria, która budzi duże zaufanie konsumentów. 83 proc. z nich uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia (wzrost o 23 p.p. w stosunku do ubiegłorocznej edycji raportu).

Skanowanie odcisku palca oraz tęczówki oka zostały wskazane przez Polaków jako te metody autentykacji biometrycznej, z których skorzystaliby najchętniej podczas robienia zakupów. 74 proc. badanych uważa, że skanowanie odcisku palca to najbezpieczniejsze rozwiązanie. 41 proc. pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

- Płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów - komentuje dyrektor Visa w Polsce Adrian Kurowski.

Badanie zrealizowano w okresie czerwiec-lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach. Liczebność próby: 42,3 tys. konsumentów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 815 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

721 551 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP