Polacy coraz częściej skarżą się na instytucje finansowe

Polacy coraz częściej skarżą się na instytucje finansowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ubiegłym do instytucji finansowych wpłynęło ponad 1 milion 600 reklamacji, z czego nieco ponad połowa - 54 procent - zostało uznanych przez nie w części lub całości.

Ci którzy z decyzji banków czy firm ubezpieczeniowych byli niezadowoleni, zwrócili się do Rzecznika Finansowego, czyli instytucji powołanej dla wspierania klientów w sporach z podmiotami rynku finansowego.

W 2017 roku Polacy zgłosili do tego urzędu ponad 3700 wniosków o rozwiązanie spornych sytuacji. To wzrost o 56 proc. w stosunku do roku 2016. 

Gość radiowej Jedynki, Zastępca Rzecznika Finansowego Paweł Zagaj powiedział, że w przypadku banków klienci najczęściej skarżyli się na kredyty.

I dotyczy to tak kredytów konsumenckich jak i walutowych.

- W przypadku tych ostatnich dotyczy to klauzul indeksacyjnych, spreadów, ubezpieczeń niskiego wkładu własnego, a przy kredytach konsumenckich klienci skarżą się najczęściej na pobranie prowizji przy wcześniejszej spłacie kredytu czy na kwestie dotyczące rozliczania pożyczek, mówi gość radiowej Jedynki.


Paweł Zagaj przypomniał, że warunkiem podjęcia działań przez jego instytucję jest wcześniejsze złożenie przez klienta reklamacji. Jeśli reklamacja nie będzie uwzględniona przez bank, czy ubezpieczyciela, można poradzić się w infolinii Rzecznika Finansowego, albo skorzystać z bardziej sformalizowanych postepowań.

Jak tłumaczy, wszczyna się postępowanie interwencyjne, albo polubowne.

− Przy postępowaniu interwencyjnym mamy do czynienia z postępowaniem bezpłatnym, a rzecznik niejako pomaga klientowi, szukając argumentacji na jego rzecz, wyjaśnia gość Ekspressu Gospodarczego.

W przypadku firm ubezpieczeniowych, najczęstszym tematem skarg były ubezpieczenia komunikacyjne, na które wpłynęło do Rzecznika ponad 5 tysięcy wniosków. Zdecydowana większość z nich dotyczyła ubezpieczeń OC.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy coraz częściej skarżą się na instytucje finansowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!