PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy są liderami w Europie w płatnościach zbliżeniowych

Autor: PAP
29-03-2017 12:55
Polacy są liderami w Europie w płatnościach zbliżeniowych
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Z płatności zbliżeniowych Polacy korzystają trzy razy częściej niż inni Europejczycy, co stawia nas na pozycji lidera - wynika z badania firmy Mastercard. Wskazano również, że z e-sklepów codziennie lub prawie codziennie korzysta 9 proc. Polaków i 9 proc. Litwinów.

W środę firma Mastercard opublikowała wyniki pierwszej edycji badania pt. "Masterindex - ogólnoeuropejskie trendy w handlu elektronicznym i nowych metodach płatności". Zostało ono przeprowadzone w 23 krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
"Wyniki potwierdzają, że polscy konsumenci są w pierwszym szeregu jeśli chodzi o częste zakupy online, korzystanie z płatności zbliżeniowych oraz rezerwę wobec płacenia gotówką" - podkreślono.

Jak wynika z badania Masterindex, zakupy w sieci powoli stają się już codziennością. 9 proc. ankietowanych z Polski deklaruje, że korzysta z e-sklepów codziennie lub prawie codziennie. To najlepszy wynik na Starym Kontynencie, ex aequo z Litwinami. Średnia europejska wynosi 6 proc. Najwięcej badanych kupuje w sieci raz w miesiącu - w Polsce 25 proc., z kolei średnia europejska to 23 proc.

Mastercard podało, że co drugi uczestnik badania z Polski przez internet kupuje ubrania lub obuwie (51 proc.). Innymi popularnymi produktami są: książki (35 proc.), elektronika (33 proc.), kosmetyki (30 proc.) oraz sprzęt AGD i wyposażenie wnętrz (29 proc.). Blisko co piąty Polak (17 proc.) przez internet zamawia też zakupy spożywcze. To tyle samo, ile wynosi europejska średnia. Liderami zakupów spożywczych on-line są za to Brytyjczycy - 33 proc.

W porównaniu do innych mieszkańców Starego Kontynentu, Polacy rzadziej kupują przez internet usługi turystyczne. 17 proc. z nas rezerwuje hotele (dla Europy jest to 30 proc.), a 14 proc. kupuje bilety kolejowe bądź lotnicze (29 proc. w Europie).

W raporcie poinformowano, że mimo iż e-handel szybko staje się dla polskich konsumentów codziennością, to znacznie rzadziej niż inni Europejczycy korzystamy z zagranicznych e-sklepów. 39 proc. polskich internautów dokonało takiego zakupu, a 20 proc. zrobiło to w ciągu ostatniego roku - oba wskazania plasują Polskę na ostatnim miejscu wśród krajów objętych badaniem Mastercard.

Polacy pytani, dlaczego nie robią zakupów on-line za granicą, najczęściej odpowiadali, że rodzime e-sklepy spełniają ich potrzeby (41 proc.), a 27 proc. badanych taka opcja nie przyszła do głowy. Z kolei jedna piąta respondentów (24 proc.) obawia się ryzyka związanego ze zwrotem towaru, a dla 20 proc. barierą w zagranicznych internetowych zakupach jest nieznajomość języka obcego.

Polacy płacąc za zakupy on-line najczęściej korzystają z przelewów bankowych, bez względu na to, czy kupują i płacą przez komputer (68 proc. wskazań) czy przez telefon (48 proc.).

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 501 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP