W Komisji Europejskiej wreszcie nabiera kształtów projekt nowej daniny cyfrowej dla takich gigantów, jak Facebook, Google, czy Amazon. Polski fiskus nie chce czekać na rozwiązania unijne i szykuje własne, tymczasowe.
- Pracujemy nad naszym projektem, ale zanim go upublicznimy, chcemy zapoznać się z kierunkiem proponowanym przez Brukselę - powiedział "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Filip Majdowski, z departamentu systemu podatkowego w Ministerstwie Finansów. Nie wykluczył wprowadzenia krajowych rozwiązań przed unijnymi, jeżeli tempo prac w UE będzie niezadowalające.
- Wśród państw, które przymierzają się do rozwiązania tymczasowego, najpopularniejszą opcją jest opodatkowanie usług reklamowych i usług pośrednictwa - powiedział "DGP" przedstawiciel resortu finansów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.