Polski biznes musi wysłać wyraźny sygnał afrykańskim partnerom, że nasze inwestycje na tym kontynencie, to nie jednorazowa afrykańska przygoda, ale że traktujemy ten kontynent poważnie - mówił Jan Kulczyk podczas prezentacji kolejnego raportu CEED poświęconego biznesowi ropy i gazu w Afryce subsaharyjskiej.
- Afryka to najbogatszy kontynent z wciąż jeszcze biednymi ludźmi - mówi podczas dyskusji Jan Kulczyk. Rzeczywiście, zasoby surowcowe tego kontynentu są imponujące. Według raportu CEED 7,8 proc. światowych zasobów ropy jest właśnie na tym kontynencie. Autorzy raportu przestrzegają wprawdzie, że pewien kłopot mogą stanowić niedoskonałe statystyki w krajach Afrykańskich - stąd szacunki potencjału wydobywczego mogą odbiegać od rzeczywistości - trudno bowiem zweryfikować dane kompanii naftowych, z drugiej strony jednak Afryka jest wciąż mało spenetrowana pod względem geologicznym, można więc zakładać, że potencjał surowcowy jest jeszcze większy. Wiele wskazuje również na to, że wciąż czeka na odkrycie gazowy potencjał tego kontynentu.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Co Afryka może dać polskiemu biznesowi? Co polski biznes może dać Afryce?