SALESmanago idzie na GPW

SALESmanago idzie na GPW
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Krakowska spółka SALESmanago produkująca oprogramowanie do automatyzacji marketingu podjęła przygotowania do wejścia na warszawską giełdę, aby pozyskać środki na dalszy rozwój. Alternatywnie rozważane jest pozyskanie finansowania od funduszu venture capital.

  • Nowa emisja akcji miałaby zostać przeprowadzona, aby pozyskać środki na dalszy rozwój firmy.
  • Alternatywnie do debiutu giełdowego brana jest pod uwagę możliwość pozyskania kapitału z funduszu typu venture capital.
  • Założona w 2011 roku firma zatrudnia obecnie ponad 200 osób w siedzibie głównej w Krakowie oraz filiach i biurach sprzedaży w Berlinie, Londynie, Madrycie i Sztokholmie.

Jak poinformował w czwartek prezes i założyciel SALESmanago Grzegorz Błażewicz, spółka podjęła już prace z domem maklerskim w celu przygotowania jej debiutu na giełdzie. Pod uwagę brany jest główny rynek GPW.

- Nowa emisja akcji miałaby zostać przeprowadzona, aby pozyskać środki na dalszy rozwój firmy - zaznaczył Błażewicz, dodając, że ostateczne decyzje powinny zapaść w pierwszym półroczu, aby ewentualny debiut był możliwy do końca tego roku.

Alternatywnie do debiutu giełdowego - dodał prezes - brana jest pod uwagę możliwość pozyskania kapitału z funduszu typu venture capital.

Czytaj także: Finansowanie start-upów - państwowe wsparcie czy wolny rynek?

Błażewicz poinformował, że dynamika przychodów SALESmanago wyniosła w ub. r. 65 proc. Spółka wygenerowała przychód w wysokości 44,2 mln zł w porównaniu do 26,5 mln zł w 2016 roku.

W tym czasie firma zyskała 1011 nowych klientów, w tym światowe marki jak Lacoste, Hilti oraz Electrolux. Według Datanyze, SALESmanago jest drugim największym dostawcą rozwiązań Marketing Automation dla eCommerce w Europie.

Założona w 2011 roku firma zatrudnia obecnie ponad 200 osób w siedzibie głównej w Krakowie oraz filiach i biurach sprzedaży w Berlinie, Londynie, Madrycie i Sztokholmie.

Wytwarzane przez nią oprogramowanie oferuje pełen wachlarz zautomatyzowanych rozwiązań dla działów marketingu. Oprogramowanie jest używane przez ponad 10 tys. klientów na całym świecie.

- Rok 2017 był dla nas bardzo intensywny. W 2016 roku zainwestowaliśmy 20 mln zł w rozwój marketingu i sprzedaży, a celem było w kolejnym roku wygenerować pozytywny wynik finansowy i to mam się udało - ocenił Błażewicz.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: SALESmanago idzie na GPW

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!