Lego jest najsilniejszą marką świata, Apple najcenniejszą - wynika z najnowszego rankingu Brand Finance. Ubiegłoroczny lider najsilniejszych marek - Ferrari spadł na 9. Miejsce, za sprawą - jak twierdzą autorzy raportu - braku sukcesów w Formule 1.
Analitycy BrandFinance ustalając ranking siły danej marki biorą pod uwagę jej rozpoznawalność, lojalność klientów oraz reputację samej firmy. Dobrymi wskaźnikami we wszystkich tych kategoriach duński producent klocków mógł się pochwalić od lat, a jednak na szczycie rankingu znalazł się dopiero w tym roku. Dlaczego? Według autorów raportu o tegorocznym sukcesie zdecydował niekonwencjonalny marketing - a mianowicie sukces filmu „Lego Movie”. Oczywiście nie bez znaczenia były wcześniejsze atuty Lego - to że produkt jest znany i lubiany od lat i kierowany praktycznie do wszystkich grup wiekowych. Na drugim miejscu uplasowało się Pwc, a na dalszych pozycjach Red Bull, McKinseyPro i Unilever.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Siła marek: Lego rośnie, Ferrari hamuje