PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: nowe wytyczne dotyczące kontaktów z firmami i koncentracji

Autor: PAP
27-01-2015 16:48
UOKiK: nowe wytyczne dotyczące kontaktów z firmami i koncentracji

Ze względu na zasadę przejrzystości, ze strony Urzędu w spotkaniu uczestniczyć powinno co najmniej dwóch pracowników, a z każdego spotkania, które odbyło się w toku postępowania przed Prezesem UOKiK sporządza się notatkę, wskazującą miejsce i datę spotkania, imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe lub funkcje jego uczestników.

fot. Fotolia

UOKiK przedstawił zasady kontaktów telefonicznych i spotkań z przedsiębiorcami, którzy załatwiają sprawę w Urzędzie. Podał także uaktualnione wyjaśnienia dotyczące zgłaszania zamiaru koncentracji, mające ułatwić firmom przejście przez tę procedurę.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował we wtorek zasady, którymi będą kierować się pracownicy Urzędu w kontaktach z przedsiębiorcami.

Jak podał UOKiK w komunikacie, nowe reguły wewnętrzne mają ułatwić kontakty urzędników z przedsiębiorcami "z poszanowaniem przepisów prawa i zasad sprawiedliwości proceduralnej". Podstawową zasadą ma być możliwość bezpośredniego kontaktu przedsiębiorcy z Urzędem, tak aby mógł on przedstawić swoje stanowisko.

Podczas rozmowy przez telefon, co stanowi najczęstszą formę kontaktu z Urzędem, przedsiębiorcy mogą liczyć na informacje lub czynione ustalenia przede wszystkim o charakterze techniczno-organizacyjnym (potwierdzenie wpływu pisma, umówienie się na przegląd akt postępowania) oraz podstawowe informacje prawne.

Chodzi o kwestie takie jak wyjaśnienie wątpliwości co do zakresu przekazywanych do Urzędu przez przedsiębiorcę informacji i dokumentów (w tym na wezwanie Urzędu), udzielenie podstawowej informacji prawnej na temat istoty postawionego zarzutu czy określenie statusu postępowania i przewidywanego terminu jego zakończenia.

Zgodnie z wytyczanymi, przedsiębiorca nie może natomiast oczekiwać informacji o ustaleniach wynikających z zebranych w postępowaniu dowodów i kierunku rozstrzygnięcia postępowania.

Podobne informacji można uzyskać komunikując się z Urzędem drogą mailową.

UOKiK podał także wytyczne dotyczące spotkań z przedstawicielami Urzędu. Jak zaznaczono, spotkanie takie może pełnić wyłącznie funkcję pomocniczą i nie może ono służyć przeprowadzaniu dowodów.

Ze względu na zasadę przejrzystości, ze strony Urzędu w spotkaniu uczestniczyć powinno co najmniej dwóch pracowników, a z każdego spotkania, które odbyło się w toku postępowania przed Prezesem UOKiK sporządza się notatkę, wskazującą miejsce i datę spotkania, imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe lub funkcje jego uczestników. Od tych zasad będzie można odstąpić tylko w wyjątkowych okolicznościach.

Jak podał Urząd, wnioskując o zorganizowanie spotkania należy przekazać mailem jego przedmiot oraz proponowany porządek i uczestników ze strony przedsiębiorcy. W uzasadnionych okolicznościach, spotkanie takie może mieć formę wideokonferencji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 099 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 885 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP