Firma, która chciałaby wykorzystać w swoich działaniach marketingowych wizerunek Roberta Lewandowskiego, najlepszego polskiego piłkarza i zdecydowanie najbardziej wartościowego sportowca w naszym kraju, musi się liczyć z wydatkiem rzędu co najmniej miliona złotych. Sprawdziliśmy, ile trzeba wydać na szesnaście osób związanych ze sportem, które kosztują najwięcej.
Faktyczne kwoty kontraktów pomiędzy gwiazdami sportu i firmami, które płacą za wykorzystanie ich wizerunku w swojej komunikacji marketingowej stanowią zazwyczaj pilnie strzeżoną tajemnicę. Dlatego większość rankingów i zestawień,prezentujących wartość najlepszych polskich sportowców powstaje w oparciu o niepotwierdzone przecieki rynkowe, szacunki osób z branży, względnie badania popularności i obecności w mediach.
- W Polsce rzeczywiście nie publikuje się tego typu informacji, podczas gdy nie powinna to być żadna tajemnica. Wyjątkiem jest kwota kontraktu Roberta Lewandowskiego z firmą Oshee, producentem napojów izotonicznych, która została podana do publicznej wiadomości i wiadomo, że było to ok. 1 mln euro za rok współpracy. Ta kwota stała się zatem wyznacznikiem wartości najlepszego polskiego piłkarza, o którym często mówi się, że jego udział w reklamie kosztuje nie mniej niż milion złotych - mówi Tomasz Redwan, ekspert ds. marketingu sportowego, właściciel firmy Redsport.
Wewnątrz tekstu znajdziesz szacunki konkretnych wartości dla 16 najcenniejszych z marketingowego punktu widzenia postaci polskiego sportu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wartość reklamowa polskich sportowców: Robert Lewandowski i długo-długo nic