Wartość reklamowa polskich sportowców: Robert Lewandowski i długo-długo nic

Wartość reklamowa polskich sportowców: Robert Lewandowski i długo-długo nic
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firma, która chciałaby wykorzystać w swoich działaniach marketingowych wizerunek Roberta Lewandowskiego, najlepszego polskiego piłkarza i zdecydowanie najbardziej wartościowego sportowca w naszym kraju, musi się liczyć z wydatkiem rzędu co najmniej miliona złotych. Sprawdziliśmy, ile trzeba wydać na szesnaście osób związanych ze sportem, które kosztują najwięcej.

Przedstawiamy ranking wartości marketingowej wizerunku osób związanych ze sportem w Polsce. Na podstawie szacunków ekspertów z czołowych domów mediowych i firm specjalizujących się w marketingu sportowym prezentujemy kwoty, z wydatkiem których należy się liczyć, żeby zatrudnić do promocji swojej marki Roberta Lewandowskiego, Adama Nawałkę, Agnieszkę Radwańską, Jakuba Błaszczykowskiego, Kamila Glika, Kamila Grosickiego, Roberta Kubicę, Kamila Stocha, Grzegorza Krychowiaka, Wojciecha Szczęsnego, Łukasza Piszczka, Arkadiusza Milika, Zbigniewa Bońka, Adama Małysza, Jerzego Dudka i Anitę Włodarczyk.

Faktyczne kwoty kontraktów pomiędzy gwiazdami sportu i firmami, które płacą za wykorzystanie ich wizerunku w swojej komunikacji marketingowej stanowią zazwyczaj pilnie strzeżoną tajemnicę. Dlatego większość rankingów i zestawień,prezentujących wartość najlepszych polskich sportowców powstaje w oparciu o niepotwierdzone przecieki rynkowe, szacunki osób z branży, względnie badania popularności i obecności w mediach.

- W Polsce rzeczywiście nie publikuje się tego typu informacji, podczas gdy nie powinna to być żadna tajemnica. Wyjątkiem jest kwota kontraktu Roberta Lewandowskiego z firmą Oshee, producentem napojów izotonicznych, która została podana do publicznej wiadomości i wiadomo, że było to ok. 1 mln euro za rok współpracy. Ta kwota stała się zatem wyznacznikiem wartości najlepszego polskiego piłkarza, o którym często mówi się, że jego udział w reklamie kosztuje nie mniej niż milion złotych - mówi Tomasz Redwan, ekspert ds. marketingu sportowego, właściciel firmy Redsport.

Wewnątrz tekstu znajdziesz szacunki konkretnych wartości dla 16 najcenniejszych z marketingowego punktu widzenia postaci polskiego sportu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wartość reklamowa polskich sportowców: Robert Lewandowski i długo-długo nic

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!