PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wschodni apetyt na turystów

Autor: wnp.pl
22-09-2014 16:05

Wschodnie regiony Polski jeszcze do niedawna nie były atrakcyjne z punktu widzenia branży hotelarskiej. Sytuacja ulega jednak zmianie. Kampanie promocyjne, rozbudowa infrastruktury i atrakcji turystycznych poprawiają ocenę rynku. Przed hotelarzami i samorządowcami pozostaje jednak dużo do zrobienia - wynika z dyskusji przeprowadzonej podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego.

Względnie słaba pozycja takich województw, jak warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie i podkarpackie na gospodarczej mapie kraju stawia przed samorządami wiele wyzwań. Jednym z nich jest konieczność poszukiwania okazji do zdynamizowania rozwoju. Wschód może, a co więcej, powinien, skorzystać z turystyki jako doskonałej szansy na poprawę sytuacji ekonomicznej.
Turystyka szansą dla Polski Wschodniej

- W skali całego świata szeroko rozumiana turystyka odpowiada za ok. 8 proc. globalnego PKB. Co więcej, z roku na rok tempo wzrostu branży jest nierzadko większe niż ogólny wzrost gospodarczy. To, jak widać, doskonała okazja dla Polski by skorzystać z dynamicznie rosnącego rynku – tłumaczył podczas sesji „Perspektywy rozwoju branży hotelarskiej we wschodniej Polsce” jej moderator, Janusz Mitulski, partner w Horwath HTL Polska.

Turystyka jest przy tym szansą nie tylko dla dobrze rozwiniętych gospodarczo dużych aglomeracji. To także wspaniała możliwość dla regionów biedniejszych, takich jak Podlasie czy Podkarpacie. Jak mówiła Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, to branża traktowana na Wschodzie bardzo poważnie.

- Kluczowa dla rozwoju turystyki była nasza kampania „Piękny Wschód”. Jak wynika z badań, dzięki wielomiesięcznej akcji promocyjnej w mediach, na billboardach i w internecie zmieniła się ocena Wschodu jako krainy atrakcyjnej turystycznie – tłumaczyła na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

Jak dodał Marek Grzesiak, współwłaściciel Hotelu Branicki w Białymstoku oraz prezes zarządu w spółce HB Projekt, kampania przyczyniła się realnie do wzrostu obłożenia w podlaskich hotelach. – Kampania promocyjna znacznie zwiększyła udział turystów z Polski w ogólnej liczbie osób odwiedzających Podlasie. Do Białegostoku przyjeżdżają na weekendy całe rodziny, co jeszcze kilka lat temu było nie do pomyślenia – skomentował.

Niemniej jednak jak wynika z danych statystycznych sytuacja na rynku hotelarskim nie uległa znacznej poprawie. Pomimo ogólnego wzrostu liczby turystów, obłożenie pozostało na podobnym poziomie – ok. 37 proc. Oznacza to, że zmniejszeniu uległ średni okres pobytu w placówkach hotelowych, co nie przyczynia się do rozwoju całej branży.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

794 350 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP