Wskaźnik klimatu konsumenckiego Kantar TNS rośnie

Wskaźnik klimatu konsumenckiego Kantar TNS rośnie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wskaźnik klimatu konsumenckiego TNS Consumer Index w październiku ma wartość dodatnią, 7,2 pkt. W porównaniu do zeszłego miesiąca odnotowano wzrost o 1,4 pkt. proc. - wynika z sierpniowego badania firmy Kantar TNS.

"Wzrost wartości wskaźnika TNS Consumer Index spowodowany jest poprawieniem się obu podwskaźników - sytuacji ekonomicznej kraju oraz kondycji finansowej gospodarstwa domowego" - czytamy w opracowaniu badania.

Jak wskazał Kantar TNS, w październiku wartość wskaźnika TNS Consumer Index oraz wszystkie wskaźniki tworzące TNS Consumer Index poprawiły się i w dalszym ciągu przyjmują wartości dodatnie.

Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi w październiku 6,4 pkt. "Wartość wskaźnika wzrosła o 1,1 punktu procentowego w stosunku do poprzedniego miesiąca. Po raz kolejny wskaźnik jest po dodatniej stronie skali" - dodał Kantar TNS.

Jak napisano w informacji, "do poprawy wskaźnika przyczyniły się przede wszystkim lepsze notowania prognoz na przyszły rok - wzrost o 4 punkty procentowe - oraz ocena zmian sytuacji ekonomicznej w kraju, w której odnotowano wzrost o 1 punkt procentowy". "Ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski pogorszyła się o 2 punkty procentowe" - dodano.

Październikowy wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych poprawił się i wyniósł 8 pkt. "W porównaniu do zeszłego miesiąca odnotowuje się wzrost wartości wskaźnika - o 1,7 punktu procentowego. Wartość wskaźnika niezmiennie jest dodatnia" - wskazali autorzy badania.

Jak dodano do wzrostu wskaźnika przyczyniły się "bardziej optymistyczne prognozy kondycji finansowej gospodarstw w perspektywie roku oraz ocena zmian sytuacji finansowej gospodarstw domowych - w obydwu przypadkach odnotowano wzrost o 2 punkty procentowe".

Badanie przeprowadzono w dniach 6-11 października 2017 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1056 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wskaźnik klimatu konsumenckiego Kantar TNS rośnie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!