Wskaźnik klimatu konsumenckiego TNS Consumer Index spadł w marcu o 0,6 pkt. mdm do minus 15,5 pkt. - wynika z badania Zespołu Badań Społecznych w TNS Polska.
"Tegoroczną sytuację można nazwać lekkim ociepleniem nastrojów - odsetek optymistów w porównaniu z ubiegłym rokiem się nie zmienił, ale spora grupa pesymistów przeszła ze zdecydowanie negatywnej postawy do ostrożnego sceptycyzmu. Zgodnie z oczekiwaniami, największy optymizm panuje wśród wykształconych osób zajmujących wyższe stanowiska oraz wśród młodszych Polaków, a najgorszy nastrój mają ludzie w wieku przedemerytalnym oraz bezrobotni. Tradycyjnie również im większe miejsce zamieszkania - tym większy optymizm" - dodano.
"Podsumowując można powiedzieć, że ocena aktualnej sytuacji nie jest zła, problem tkwi w pesymistycznej prognozie na przyszłość, która odpowiada za niezbyt wysoką wartość indeksu. Jest to zapewne pochodna niepewności zarówno na arenie międzynarodowej jak i ostrożności ekonomistów, którzy obserwują pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego po długim okresie kryzysu" - dodano.