PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zakupy przez smartfona dotyczą coraz większej liczby Polaków

Autor: PAP/PSZ
13-06-2018 15:16

Choć sklepy tradycyjne pozostają najpopularniejszym kanałem sprzedaży w Polsce, to liczba osób kupujących za pomocą urządzeń mobilnych szybko rośnie. 17 proc. Polaków robi zakupy poprzez smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7 proc. – codziennie - wynika z raportu firmy doradczej PwC.

Z kolei najczęściej wykorzystywanym źródłem do szukania inspiracji zakupowych są, jak wskazała Marta Marczak z PwC, media społecznościowe. Korzysta z nich 58 proc. polskich konsumentów. Wysoko w tym zestawieniu znajdują się także porównywarki cen, które odwiedza obecnie 43 proc. internautów, choć ich popularność znacznie zmalała w porównaniu z poprzednim rokiem (wówczas wskaźnik ten wynosił 60 proc.).

Eksperci PwC zwrócili też uwagę na zmiany w sektorze handlu pod wpływem sztucznej inteligencji (AI). Wskazali, że jej zastosowania są widoczne w trzech obszarach. Po pierwsze, to coraz precyzyjniejsze, samouczące się algorytmy odpowiadające za dopasowywanie do grupy odbiorców reklam oraz rekomendację produktów i usług. Po drugie - rozwiązania odpowiedzialne za komunikację z konsumentem oraz jego obsługę. Po trzecie - obszar optymalizacji pakowania, realizacji zamówień, magazynowania oraz logistyki poprzez zastosowanie odpowiednich algorytmów oraz robotów - wliczył Michał Kreczmar z PwC.

"Na świecie 10 proc. badanych twierdzi, że posiada urządzenia oparte o sztuczną inteligencję, takie jak roboty czy asystenci osobiści. Z kolei niemal co trzeci badany przyznał, że planuje zakup takiego urządzenia" - czytamy. W Polsce natomiast 13 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ma urządzenia wspomagane sztuczną inteligencją, a 40 proc. wyraziło chęć ich zakupu.

"Ciekawy obszar AI to interfejsy głosowe nowej generacji, które szturmem podbijają domy i smartfony klientów. Komputery wreszcie rozumieją, co do nich mówimy i odpowiednio reagują na nasze komendy. Możemy na przykład głosem zamówić Ubera, 'włożyć' produkty do koszyka, wykonać przelew, a nawet sterować rozwiązaniami smart home" - powiedział Kreczmar. Dodał, że inne zastosowania to np. rozpoznawanie przez sztuczną inteligencję obrazu (tzw. computer vision) - wykorzystywane zarówno do identyfikacji osób, jak i towarów w sklepach offline, czy odnajdywania podobnych produktów do tych ze zdjęć wykonanych smartfonem.

Jak wynika z raportu, 17 proc. polskich ankietowanych zadeklarowało też, że "zaufałoby dronom i zgodziłoby się na dostawę każdego towaru za ich pomocą". 26 proc. stwierdziło, że byłoby skłonnych skorzystać z usług drona tylko w przypadku mniej wartościowych produktów.

Raport powstał na podstawie badania PwC "Global Consumer Insight Survey 2018" przeprowadzonego metodą CAWI w 27 krajach na reprezentatywnej próbie 22,4 tys. osób. Liczba polskich ankietowanych to 350 osób.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.