Zysk netto grupy Alior Banku w drugim kwartale 2014 roku spadł do 83,2 mln zł z 83,8 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w raporcie. Zysk banku okazał się zgodny z oczekiwaniami rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 81,5 mln zł.
Zysk netto w I połowie 2014 roku wynosił 151,6 mln zł, czyli wzrósł 18,1 proc. rdr.
Wynik odsetkowy banku w II kwartale wyniósł 304,1 mln zł i był zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 295,1 mln zł (w przedziale oczekiwań 279-310 mln zł). Wynik odsetkowy wzrósł 27 proc. rdr i 12 proc. kdk
Marża odsetkowa netto w I półroczu 2014 r. wynosiła 4,7 proc., w tym w samym II kwartale 5 proc.
Wynik z prowizji w II kwartale 2014 roku wyniósł 83,8 mln zł i był bliski oczekiwań rynku, który spodziewał się 85,4 mln zł (oczekiwania wahały się od 82 mln zł do 89 mln zł). Wynik z prowizji wzrósł 40 proc. rdr i pozostał na poziomie z I kwartału 2014 r.
Łączne przychody netto z działalności operacyjnej wyniosły w I połowie 2014 r. 883,6 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w I półroczu 2013 r. o 22,2 proc.
Koszty w II kwartale wyniosły 234,0 mln zł, czyli były bliskie oczekiwanym (227,2 mln zł). Koszty wzrosły 15 proc. rdr i spadły 44 proc. kdk
W I półroczu 2014 r. wskaźnik kosztów do dochodów spadł do 50,8 proc. z 55,5 proc. rok wcześniej.
Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły w drugim kwartale 2014 roku 129,9 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie 121,3 mln zł.
Łączna wartość netto należności klientów na koniec czerwca 2014 r. wyniosła 21,9 mld zł, a wartość zgromadzonych depozytów klientów: 21,4 mld zł. Wskaźnik kredytów do depozytów wynosił 102,2 proc.
"Intencją banku jest ograniczenie poziomu uzależnienia od środków pozyskiwanych od podmiotów finansowych, tak aby wartość wskaźnika Kredyty / Depozyty nie przekraczała istotnie poziomu 100 proc." - napisano w raporcie.
Bank podał,że rozpoczął pozyskiwanie źródeł finansowania również w oparciu o transakcje repo oraz (w mniejszym stopniu) depozyty pozyskiwane z rynku międzybankowego.
Do końca lipca 2014 r. w ramach współpracy z T-Mobile bank pozyskał 58 tys. klientów, z których 85 proc. nie miało wcześniej relacji z Alior Bankiem. W ramach tej współpracy bank chce w 2014 r. wprowadzić nowe produkty łączące usługi bankowe z telekomunikacyjnymi, w tym produkty dla małych firm.
Bank podtrzymał, że nie planuje otwierania w 2014 r. kolejnych placówek Alior Express.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zysk netto Alior Banku w II kw. zgodny z oczekiwaniami